AH voetbalplaatjes Hyves-case in 3 minuten

12 april 2011, 03:39

De voetbalplaatjes actie van de Appie begon dit jaar op Hyves. Zesentwintig hyvers konden een rol spelen in de nieuwe tv-commercial, maar daar moesten ze wel wat voor doen. Ze kregen een promotiepakket met een eigen gadget om stemmen te winnen. Bijna 60.000 hyvers deden mee, in totaal kregen de deelnemers meer dan 600.000 stemmen en de campagne werd 7 miljoen keer doorgestuurd. En die lullige supermarktmanager, die presenteert deze case in onderstaande video van TBWA/Neboko:

De actie waarin kinderen zelf plaatjes mochten maken werd in totaal 1,5 keer bezocht, in totaal werden er 1 miljoen plaatjes gemaakt. De film ervan op Hyves werd 3 miljoen keer doorgestuurd. Mooie, grote getallen. Want daar draait het om; bij Hyves noemen ze deze case: “Een van de social media cases met de grootste impact van dit jaar.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Jan Willem Alphenaar

    Ondanks dat Hyves geen netwerk voor kinderen is, komen er wel veel kinderen in voor vanaf 3:00.


    12 april 2011 om 04:39
    mgvandenbroek

    @jwalphenaar: Schijnt dat types als jij en ik minder met voetbalplaatjes hebben 😉 De gemiddelde leeftijd op Hyves was/is 31.


    12 april 2011 om 04:51
    Phileas

    aardige getallen en leuk gebracht op deze manier


    12 april 2011 om 04:54
    Fees Boek

    Steeds meer volwassenen gaan over op Facebook, kinderen blijven op Hyves.


    12 april 2011 om 06:46
    Wouter Glaser

    Je kan op Hyves targetten waardoor je doelgroepen kan isoleren in je campagne vandaar al die kinderen, super handig 😉 Hoe divers onze doelgroep is kun bekijken op http://www.stir.nl 🙂


    12 april 2011 om 07:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!