AH voetbalplaatjes Hyves-case in 3 minuten
De voetbalplaatjes actie van de Appie begon dit jaar op Hyves. Zesentwintig hyvers konden een rol spelen in de nieuwe tv-commercial, maar daar moesten ze wel wat voor doen. Ze kregen een promotiepakket met een eigen gadget om stemmen te winnen. Bijna 60.000 hyvers deden mee, in totaal kregen de deelnemers meer dan 600.000 stemmen en de campagne werd 7 miljoen keer doorgestuurd. En die lullige supermarktmanager, die presenteert deze case in onderstaande video van TBWA/Neboko:
De actie waarin kinderen zelf plaatjes mochten maken werd in totaal 1,5 keer bezocht, in totaal werden er 1 miljoen plaatjes gemaakt. De film ervan op Hyves werd 3 miljoen keer doorgestuurd. Mooie, grote getallen. Want daar draait het om; bij Hyves noemen ze deze case: “Een van de social media cases met de grootste impact van dit jaar.”
Ondanks dat Hyves geen netwerk voor kinderen is, komen er wel veel kinderen in voor vanaf 3:00.
@jwalphenaar: Schijnt dat types als jij en ik minder met voetbalplaatjes hebben 😉 De gemiddelde leeftijd op Hyves was/is 31.
aardige getallen en leuk gebracht op deze manier
Steeds meer volwassenen gaan over op Facebook, kinderen blijven op Hyves.
Je kan op Hyves targetten waardoor je doelgroepen kan isoleren in je campagne vandaar al die kinderen, super handig 😉 Hoe divers onze doelgroep is kun bekijken op http://www.stir.nl 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!