MWG AMMA 2010: 36 nominaties, 12 winnaars

30 maart 2011, 06:23

De nominaties voor de 12 categorieën van de AMMA 2010 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 10e keer door de MWG georganiseerd. Op donderdag 19 mei 2011 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke avond in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Vanwege het 10-jarig jubileum is het thema is ‘Royal AMMA’. De nominaties voor de Beste Mediastunt, Beste Media-/Middelenstrategie, Beste Single Mediastrategie, Beste Media-innovatie, Beste Interactieve Mediastrategie, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury onder leiding van juryvoorzitter Jan Knaap.

De hoofdjury koos de genomineerden en winnaars uit de shortlists die per categorie door 7 specialistenjury’s waren samengesteld. Voor het eerst werden ook de nominaties in de categorieën Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar, met behulp van de resultaten van een online enquête, door de hoofdjury bepaald. De nominaties voor de Hans du Chatinier-prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een aparte vakjury. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een jury gekozen tijdens een workshop waarin de deelnemende mediatalenten een ‘real life’ case voor Van Dobben (Royaan) moesten maken en presenteren.

De genomineerden van de MWG AMMA Awards 2010

Beste Media-/Middelenstrategie

Tuinbouw its alive (De Media Maatschap)

TVOH Vodafone (OMD)

Volkswagen Rijbewijs (MTV Networks)

Beste Single Mediastrategie

Dichter op je huid (M2Media)

Donorweek online kickoff (Sanoma Digital)

Beste Interactieve Mediastrategie

80000 Fa Glamour Girls (MEC)

Dichter op je huid (M2Media)

Sonos All over your house (Brandwebbing)

TVOH interactief (OMD)

Beste Mediastunt

3D projection mapping (Starcom)

Centraal Beheer Achmea (DDB)

Vodafone F1 op Schiphol (Schiphol Media)

Beste Media-innovatie

3D projection mapping (Starcom)

-Pauze- (Mindshare)

Media-adverteerder van het jaar

PepsiCo (OMD)

Vodafone (OMD)

Mediabureau van het jaar

Initiative

Mindshare

OMD

YIM Mediatalent van het jaar

Johannes van Maanen (OMD)

Robbert Uges (MPG)

Wendy van Eis (MEC)

Hans du Chatinier-prijs voor professionals

Het Mediabrein (Sanoma Uitgevers, Neurensics)

Inzicht social media (Hyves, Metrixlab)

Media Efficiency panel (Google Nederland, GfK)

Hans du Chatinier-prijs voor studenten

Eye-tracking advertenties (Sophie Boerman, Uva)

Muziek en reclame (Ronald Veldman, Erasmus Universiteit)

Synergie effecten (Jean-michel Kerkhoff, Uva)

Exploitant van het jaar

Adfactor

Discovery Communications Benelux

Hillenaar Outdoor Advertising

Radio538

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)

Jacco Hornes (Sky Radio)

Joris van der Pol (Radio538)

Marco Gijssen (Discovery Communications Benelux)

Martijn Regtvoort (Persgroep)

Organisatie

Initiatiefnemer van de AMMA is de MWG en wordt daarbij ondersteund door het PMA (Platform Media-Adviesbureaus). De AMMA-commissie is samen met het evenementenbureau MOVE, verantwoordelijk is voor de organisatie van de MWG AMMA Awards.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!