AOL koopt The Huffington Post voor 315 miljoen dollar

AOL koopt The Huffington Post voor 315 miljoen dollar

Zojuist werd bekend dat The Huffington Post, een Amerikaans progressief liberale nieuwswebsite en weblog in 2005 opgericht door Arianna Huffington en Kenneth Lerer, is overgenomen door AOL voor een bedrag van 315 miljoen dollar ($300 miljoen in contanten en de rest in aandelen).

De nieuw geformeerde mediagroep heeft een wereldwijd bereik van 270 miljoen (waarvan 117 miljoen Amerikanen). The Huffington Post heeft een bereik van 25 miljoen uniek per maand. Zowel AOL als Huffington Post noemen het samengaan van de mediabedrijven ‘A Merger of Visions’.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.