Twittercounter koopt Twitaholic

4 februari 2011, 09:32

Ja mensen, overnamenieuws van startups komt niet alleen van overzees. De tijd van Google koopt bedrijf X is definitief voorbij. Hier in Nederland kopen we vanaf nu gewoon Amerikaanse startups op en maken we ze groot. Vandaag is het begin: Twittercounter, de winstgevende startup uit de koker van Boris Veldhuijzen van Zanten en Patrick de Laive koopt voor een “an undisclosed sum” (ja dat hoort er dus ook bij) Twitaholic, één van de concurrenten voor het meten van Twitter-gebruikersaantallen. Volgens TechCrunch gaat het om een micro-acquisitie….

Boris Veldhuijzen van Zanten, Twitter Counter’s co -oprichter:

“Twitaholic heeft een grote userbase van Twitter- gebruikers die hun stats regelmatig controleren.. Wij staan te popelen om door te bouwen op het succes van Twitaholic en willen daarbij het unieke karakter van Twitaholic behouden, terwijl we tegelijkertijd spannende mogelijkheden voor gebruikers willen toevoegen. Deze acquisitie stelt ons in staat TwitterCounter te laten groeien, een groter publiek aan te boren en meer nuttige diensten te bieden aan onze gezamenlijke doelgroep.”

Alex Rudloff oprichter van Twitaholic:

“We hebben een hoop lol gehad aan de bouw en exploitatie van Twitaholic de afgelopen paar jaar, maar het was altijd een side-project voor ons. Twitaholic was oorspronkelijk onderdeel van hetzelfde bedrijf dat eigendom is van Emurse.com, dat bedrijf is gekocht door AOL. Twitaholic was niet was meegenomen in de AOL-overname. Een belangrijke reden dat we verkopen is dat we ons nu meer kunnen focussen op de spannende dingen die we doen bij AOL. Dus we zijn super enthousiast om Twitter Counter verantwoordelijkheid te zien nemen. Er is enorm veel potentieel. Afgaande op het succes van TwitterCounter’s: ons project is nu in goede handen!”

Op TechCrunch schrijft Robin Wauters:

“TwitterCounter says it can monetize the traffic Twitaholic still pulls by offering premium statistics (currently used by companies like Microsoft, eBay, Coca-Cola and Facebook) and with its Featured User spots, which give people an easy way to gain more followers. TwitterCounter may look gimmicky, but it’s actually quite a nice little business – the company has 3 full-time employees, logged about $500,000 in revenues in 2010 and is still growing.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!