• E-mail
    wordt gesponsord door

Succesfactoren Van Een Contactstrategie deel 8: Mensen

Succesfactoren Van Een Contactstrategie deel 8: Mensen

Nullen en enen hebben ons leven veranderd. Zo ook de mogelijkheden van een contactstrategie, hetgeen beschreven is in het vorige deel bij ICT. Maar zonder mensen komt er geen contactstrategie van de grond, hoeveel automatisering er ook beschikbaar is (of komt). Al was het maar omdat er ook mensen nodig zijn die voor die automatisering moeten zorgen. Mensen kunnen het verschil maken. Laten we eerst eens kijken wie er allemaal betrokken zijn bij een contactstrategie.

Functies

  • Marketing
  • Communicatie
  • Sales
  • Klantkennis
  • Klantcontact/Helpdesk (Youp!)
  • Juridische Zaken (zo vroeg mogelijk aanhaken)
  • Buitendienst
  • Boekhouding
  • Directie & Management

Buiten de eigen organisatie zijn diverse uitvoerende partijen betrokken, zoals:

  • Bureau’s
  • Freelancers
  • Adviseurs
  • Analisten
  • Creatieven
  • Webbouwers
  • Tekstschrijvers
  • Etc.

Het is een uitdaging om iedereen aangehaakt/betrokken te krijgen en vooral te houden. Nog wat tips:

  • Start met een klein kernteam en haak mensen aan op relevante momenten
  • Deel de voortgang, in cijfers en in beelden
  • Stem de samenwerking met externen goed af. Weet wat je van elkaar kan verwachten en leg dit vast.
  • Zorg bij nieuwe campagnes voor een kick-off, met aanwezigheid van sponsors en management
  • Wacht niet te lang met communiceren. Beter te vroeg dan te laat

Vergeet ik nog iemand?
Volgende week: Bedrijfsprocessen die te maken hebben met een contactstrategie.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.