MediaMind: Clickrates (2006 – 2010) stabiliseren
Clickrates op banners dalen wereldwijd al jaren maar het lijkt erop dat ze nu in stabiel (laag) vaarwater terecht zijn gekomen. Tenminste, dat blijkt uit een onderzoek van MediaMind, via eMarketer: “Have Click Rates Finally Stopped Declining?”. Het vraagteken staat daar dus niet voor niets… Met het benchmark rapport (”Standard Banners, Non-Standard Results”) van MediaMind werden miljarden bannerimpressies wereldwijd vergeleken. Het goede nieuws uit het rapport is dat de CTR’s gestopt zijn met dalen. In 2009 en 2010 is de daling minimaal. Hieronder het rapport en vier tips om effectief om te gaan met display advertising:
4 Tips voor adverteerders
“Obviously, great results call for exciting and visible creative, eye-catching images, witty copy and a powerful call to action. Getting these things right is the aim of the creative agency. Yet, these are campaign-specific qualities, which are hard to generalize. Nevertheless, there are some other rules of thumb that are likely to enhance the performance of almost any Standard Banner. MediaMind Research has sifted through hundreds of thousands of banners to see what works and what doesn’t.”
In het benchmark rapport vind je ook een aantal aanbevelingen voor advertisers. Focus je content, doe aan grotere advertenties (dat is wel heel erg korte termijn denken), optimaliseer en doe aan retargeting.
1 Focused content – superior results
2 Larger ads – higher traffic
3 Automatic Creative Optimization – improved sales generation
4 Retargeting the underexposed – getting your message across
beetje spelen met freq cap kan ook leuke resultaten opleveren…ga bij je publisher na welke freq cap ze hanteren..standaard is dit 3 uitingen per gebruiker per 24..je kunt gaan vergelijken als je de freq cap op 1 zet tijdens de campagne. En waar blijven al die campagnes met een dynamische banner technologie waar je succesvolle teksten en/of templates kan laten rouleren?