In samenwerking met Keesjan Deelstra, auteur van het Handboek Zoekmachinemarketing geeft Marketingfacts 25 handboeken zoekmachinemarketing van de geheel herzien vierde versie weg (verschijnt over 3 weken). Bovendien zit er in het handboek 2 waardebonnen ter waarde van 125 euro voor Adwords en SEO Effect. Je hoeft niks te retweeten en geen accounts te volgen. Wat je wel moet doen is heel even nadenken en de volgende vraag beantwoorden in de comments (minimaal 50 woorden):
Wat is de toekomst van search?
Heb je nog wel wat aan Google of zijn andere marketingvormen als sociale media de toekomst? Bestáát Google nog over 10 jaar of blijft search zijn waarde behouden maar dan in een andere vorm? Is niet Bing maar Facebook de nieuwe Google? We verloten 25 exemplaren onder de 25 beste antwoorden (auteur, redactie en uitgever breken hun hoofd erover, meer hieronder). We koppelen de antwoorden terug in een blogpost mét credits.
Over Handboek Zoekmachinemarketing
De vierde editie van het Handboek Zoekmachinemarketing is volledig geactualiseerd, zodat je compleet up-to-date bent ten aanzien van zoekmachineoptimalisatie en adverteren voor zoekmachines, Universal search en sociale media. In deze vierde, geheel herziene uitgave zijn de jongste inzichten over Google Instant, Facebook Search, sociaal zoeken, advertentievormen, onderzoekscijfers, de effectiefste en handigste SEO en PPC-tools en honderden nieuwe screenshots verwerkt. Tevens staat Deelstra stil bij het belang van opkomende sociale media voor zoekmachinemarketing zoals Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn. Wat is er nieuw in deze vierde editie? Onder andere:
- Website optimaliseren voor sociale media waaronder Facebook
- Uitleg ´open graph´ ivm Social search
- De invloed van Google Instant op zoekgedrag
- Overzicht belangrijkste tools voor zoekwoordonderzoek, indexering en linkbuilding
- De invloed van website laadtijd en tools om deze te verbeteren
- Handige cheat cheet checklisten per onderwerp die u praktisch op weg helpen
- Zoekwoordstrategieën uitgewerkt
- Linkprofielen uitwerken en er je voordeel mee doen tijdens linkbuilding
- Conversion attribution uitgelegd en hoe Adwords ermee omgaat
- De veranderingen in Adwords op een rijtje
- Retention inzetten voor uw online mediacampagne
Van Search 1.0 naar Search 5.0
In het boek wordt het volgende beeld geschetst van de search ontwikkelingen:
- Search 1.0 (1996): Pagina worden gerangschikt op basis van onpage factoren
- Search 2.0 (1998): Pagina worden gerangschikt op basis van off page factoren
- Search 3.0 (2007): Universal of blended search: Verticale zoekmachine resultaten komen in de normale zoekresultaten
- Search 4.0 (2008): Pagina’s en andere content worden meer gerangschikt op basis van de eigen zoekgeschiedenis en klikgedrag middels persoonlijk zoeken
- Search 5.0 (2010): Pagina’s en andere content worden meer gerangschikt op basis van uw eigen sociale profiel en Facebook netwerk
Uiteraard vind je in het boek ook de persoonlijke visie van Deelstra op de toekomst van search. Die hebben we, in het kader van deze prachtige prijsvraag, stiekem maar even weggelaten…
Uitslag
Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Wees zo origineel mogelijk! Knippen en plakken wordt bestraft. Vermeld je e-mailadres, zodat we je adres kunnen achterhalen en het boek ook écht naar je op kunnen (laten) sturen. De winnaars worden overmorgen einde van de dag bekend gemaakt als comment op deze blogpost. De winnaars krijgen het boek in de derde week van november toegestuurd. De comments worden, mét credits natuurlijk, gebruikt voor een blogpost hier op Marketingfacts!
Met dank aan Van Duuren Media.