Jon Mitchell: Spotify heeft 10 miljoen gebruikers, waarvan 500.000 betaald

Jon Mitchell: Spotify heeft 10 miljoen gebruikers, waarvan 500.000 betaald
, Energize
@klaasweima

Consumenten willen betalen om online muziek te luisteren. No way! De sceptici waren het eens, dat gaat niet lukken. Spotify bewijst het tegendeel en is, 4 jaar na oprichting, de grootste subscription service voor muziek van Europa. De USA is slechts een kwestie van tijd. Hoe doen ze dat? Hoe werkt hun businessmodel? Waar liggen kansen voor de toekomst en waar zijn ze nu mee bezig? Voor het eerst sprak de UK-baas van Spotify in Nederland; Mitchell geeft antwoord op veel gehoorde vragen als: ‘Waarom betalen voor muziek die niet eens fysiek op je computer staat?’ Mitchell: ‘We maken Spotify een deel van je leven en vervolgens zul je de waarde van onze dienst kunnen waarderen’. Beluister of download het - Engelstalige - interview.

In deze SparkCast, opgenomen tijdens het bezoek van Jon Mitchell, Managing Director Spotify UK aan het Cross Media Café en Online Tuesday kom je te weten hoe het snelst groeiende muziek netwerk denkt en pioniert. Wat gaat de toekomst brengen en hoe gaat Spotify hiermee om? Wat verwacht Spotify bijvoorbeeld van concurrentie als Google Ping en hoe reageert men hierop? In het gesprek onder anderen de volgende onderwerpen:

1. Het verhaal achter het snelst groeiende muziek netwerk.
2. Niet gratis, wel succesvol. Hoe kan dat?
3. Hoe wordt geld verdiend en hoeveel is reeds uitgekeerd aan de platenmaatschappijen?
4. Focus: waarom laat Spotify zich niet gek maken door marktontwikkelingen en concurrenten?

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes (link opent iTunes). Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.