Eerste Windows Phone 7 ervaringen: Pretty good

18 oktober 2010, 07:01

Ik háát Windows mobile al jaren. Een afgrijselijk systeem van user prevention enjoyment. Helemaal gemaakt voor een muis en niet voor mensen van vleesch en bloed. Zelf vond ik Blackberry 10x beter en later natuurlijk iPhone (ja ja: ik vind de iPhone user interface prachtig). Vrijdag kreeg ik de kans om te spelen met het LG Windows Phone 7 (niet voor tablets!) en ik ging er zeer skeptisch in. Toch bleek het erg mooi. Windows Phone 7 is elegant, snel, mooi vormgegeven, goed geïntegreerd met Facebook (nog niet met Twitter) en het lijkt me een prima basis voor Microsoft om de competitie weer in te gaan. Nog geen knippen en plakken mogelijk in deze versie, dat komt in januari. Net als de NL app store (2011), Silverlight/flash (??) maar overall: het is een enorme stap. Never count Microsoft out. In onderstaand video interview ik engineer Guido Hoogvorst van LG met een handson demo. Verder nog 9 filmpjes waaronder een vergelijking tussen iphone en phone7

We horen van Hoogvorst wat er allemaal wél en wat er allemaal níet in Windows LG Phone 7 zit. Merk op hoe operators en fabrikanten allemaal een eigen store hebben met de daarbij behorende apps. Verder nog 10 andere filmpjes met verschillende hardware (Dell) en verschillen met de iPhone. Alle Windows 7 telefoons hebben trouwens een minimum processor van 1 ghz en 8gbyte geheugen. Zie over Windows Phone 7 ook dit interview met @markmoons: ‘Het komt goed met Windows op mobiel’.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    htcnieuws

    Ben het eens met de stelling dat je nooit Microsoft moet vergeten of denken dat ze uit het veld zijn geslagen. Uiteindelijk beschikken ze over de beste en meest ingenieuze retailkanelen wat een groot voordeel moet zijn, wellicht wel groter dan de enorme naamsbekendheid. Want naamsbekendheid wil tenslotte niet beteken dat de mensen je ook daadwerkelijk hoog waarderen. Microsoft is genoeg negatief in het nieuws geweest de laatste jaren. En misschien kunnen ze voorzichtig hun schreden zetten in mobile land en weer een stukje marktaandeel pakken. We zullen het zien.

    Jacco


    3 november 2010 om 12:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!