Energize Sparkcast 30: Interview Bas van Beusekom (Brand New Day)

13 september 2010, 07:31

Iedereen kent natuurlijk het succesverhaal van Binck Bank. Een prachtig staaltje van disruptieve marketing. Met Brand New Day proberen oudgedienden van BinckBank het kunstje te herhalen. Ditmaal zijn de pensioenaanbieders slachtoffer. En met de recente pers- en publieke aandacht rondom pensioenfondsen kon de timing van de introductie van een nieuwe, transparante pensioenaanbieder eigenlijk niet beter. Ik interviewde het marketingbrein achter de Brand New Day campagne, Bas van Beusekom. Beluister of download het – Engelstalige – interview.

In deze SparkCast (opent in iTunes) beschrijft Bas in een openhartig gesprek zijn geleerde lessen, ambitie en strategie van Brand New Day. Hij maakt overigens een klein foutje, door aan te geven dat de nieuwe inflow honderden miljarden is… dat is een beetje overdreven. Op dit moment is de inflow bij Brand New Day 5 miljard. De totale pensioenmarkt bedraagt enkele honderden miljarden. De SparkCast beantwoordt onder meer de onderstaande vragen:

1. Hoe reageerde de concurrentie op de introductie van Brand New Day?

2. Welke online strategie hanteert Brand New Day bij de aantrekking van nieuwe klanten?

3. Welke resultaten zijn inmiddels beboekt?

4. Wat had Bas anders gedaan op basis van de kennis die hij nu heeft?

5. Wat is de grootste uitdaging van Brand New Day op dit moment?

6. Enkele disruptive marketing tips van Bas, die je kunt gebruiken voor je eigen markt.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!