AdAge presenteert top 10 virale campagnes aller tijden

AdAge presenteert top 10 virale campagnes aller tijden

Vanmiddag presenteert Marketingfacts haar wekelijkse Viral Friday maar gisteren al kwam AdAge met The Top 10 Viral Ads of All Time, een overzicht van de top 10 virale campagnes aller tijden. Het zal niemand verbazen dat de top 10 vooral bestaat uit campagnes uit het post YouTube-tijdperk. Alleen Pepsi heeft met haar Gladiatorcampagne de top 10 weten te halen met een video die ruim 47 miljoen is bekeken. Op de eerste plaats staat Blendtec met haar Will it Blend-campagne dat maar liefst 134 miljoen keer is bekeken:

Brand Campaign Agency All Time Views* Launch Date Watch the Spot
1 Blendtec Will It Blend? In-house 134,256,499 10/30/06 Blendtec: Will it Blend?
2 Evian Live Young BETC Euro RSCG 103,867,704 6/4/09 Evian: Live Young
3 Old Spice Responses Wieden & Kennedy 57,132,669 7/12/10 Old Spice: Responses
4 Pepsi Gladiator AMV BBDO 46,742,892 1/1/04 Pepsi: Gladiator
5 Microsoft Xbox Project Natal World Famous 42,698,599 6/1/09 Microsoft: Xbox Project Natal
6 Dove Evolution Ogilvy & Mather 41,100,418 10/1/06 Dove: Evolution
7 T-Mobile T-Mobile Dance Saatchi & Saatchi 35,487,575 1/15/09 T-Mobile Dance
8 Doritos Crash The Super Bowl 2010 Goodby Silverstein & Partners 34,168,845 1/5/10 Doritos: Crash the Super Bowl 2010
9 Old Spice Odor Blocker Wieden & Kennedy 33,986,750 3/31/10 Old Spice: Odor Blocker
10 DC Shoes Gymkhana Two Mad Media 32,872,531 9/3/09 DC Shoes: Ken Block's Gymkhana Two Project



Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Leuk overzicht, de linkjes werken alleen niet in het artikel.
    Wellicht dat het aan Chrome ligt.

    geplaatst op
  • @ Willem Weide: ik heb de code van alle 10 filmpjes aangepast. Als het goed is werken ze nu wel. Je krijgt een klein pop-up venstertje met daarin de desbetreffende video.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.