AdAge presenteert top 10 virale campagnes aller tijden
Vanmiddag presenteert Marketingfacts haar wekelijkse Viral Friday maar gisteren al kwam AdAge met The Top 10 Viral Ads of All Time, een overzicht van de top 10 virale campagnes aller tijden. Het zal niemand verbazen dat de top 10 vooral bestaat uit campagnes uit het post YouTube-tijdperk. Alleen Pepsi heeft met haar Gladiatorcampagne de top 10 weten te halen met een video die ruim 47 miljoen is bekeken. Op de eerste plaats staat Blendtec met haar Will it Blend-campagne dat maar liefst 134 miljoen keer is bekeken:
Brand | Campaign | Agency | All Time Views* | Launch Date | Watch the Spot | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Blendtec | Will It Blend? | In-house | 134,256,499 | 10/30/06 | |
2 | Evian | Live Young | BETC Euro RSCG | 103,867,704 | 6/4/09 | |
3 | Old Spice | Responses | Wieden & Kennedy | 57,132,669 | 7/12/10 | |
4 | Pepsi | Gladiator | AMV BBDO | 46,742,892 | 1/1/04 | |
5 | Microsoft | Xbox Project Natal | World Famous | 42,698,599 | 6/1/09 | |
6 | Dove | Evolution | Ogilvy & Mather | 41,100,418 | 10/1/06 | |
7 | T-Mobile | T-Mobile Dance | Saatchi & Saatchi | 35,487,575 | 1/15/09 | |
8 | Doritos | Crash The Super Bowl 2010 | Goodby Silverstein & Partners | 34,168,845 | 1/5/10 | |
9 | Old Spice | Odor Blocker | Wieden & Kennedy | 33,986,750 | 3/31/10 | |
10 | DC Shoes | Gymkhana Two | Mad Media | 32,872,531 | 9/3/09 | |
Source: Visible Measures *The Visible Measures Top 10 Viral Video Ad Campaigns Chart focuses on brand-driven viral video ads that appear on online-video-sharing destinations. Each campaign is measured on a True Reach basis, which includes viewership of both brand-syndicated video clips and viewer-driven social video placements. The data are compiled using the Visible Measures Viral Reach Database, a constantly growing repository of analytic data on more than 100 million internet videos across more than 150 video-sharing destinations. Note: This analysis does not include Visible Measures’ paid-placement (i.e., overlays, pre-/mid-/post-roll) performance data or video views on private sites. This chart does not include movie trailers, video-game campaigns, TV show or media network promotions, or public service announcements. View-count results are incremental by week. To notify Visible Measures of an upcoming video ad campaign, or for an end-to-end assessment of your campaign’s overall performance, please contact Visible Measures directly. |
Leuk overzicht, de linkjes werken alleen niet in het artikel.
Wellicht dat het aan Chrome ligt.
@ Willem Weide: ik heb de code van alle 10 filmpjes aangepast. Als het goed is werken ze nu wel. Je krijgt een klein pop-up venstertje met daarin de desbetreffende video.