SKO, NOM, STIR en RAB tekenen MSS

26 augustus 2010, 12:26

maart 2010 ->

http://www.luistercijfers.nl/nieuws-tv-nederland/392-sko-stir-rab-en-nom-starten-onderhandelingen-gezamenlijk-media-standaard-survey-met-tnsnipo

De organisaties voor het Nederlandse Radio-, Print-, Internet- en Televisieonderzoek, RAB, NOM, STIR en SKO hebben na beoordeling van de voorstellen in hun gezamenlijke tender, besloten met TNS-NIPO in gesprek te gaan, teneinde tot een overeenkomst te komen voor het uitvoeren van de Media Standaard Survey (MSS). Het project zal per 1 januari 2011 moeten starten en zal in eerste instantie worden aangegaan voor een periode van 3 jaar.

Sinds 2007 leeft bij deze organisaties (SKO, NOM, RAB en STIR) het idee om te streven naar standaardisatie van variabelen in hun weeg- en wervingbasis. Doel van dit nieuwe MSS is het verkrijgen van cijfers over variabelen die door alle bereiksonderzoeken gebruikt kunnen worden als weeg- en/of wervingsnorm. Tevens worden de belangrijkste trends in het Nederlandse Medialandschap vanaf 2011 gezamenlijk onderzocht.

Bij SKO zal de MSS ook gebruikt worden voor de werving van adressen voor het televisiepanel. Nu gebeurt dat nog uit een eigen Establishment Survey.

Contract nu getekend ->

http://www.mediaonderzoek.nl/1615/contract-mss-getekend/

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3059411

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!