Husk schakelt doelgroep in voor nieuwe commercial

Husk schakelt doelgroep in voor nieuwe commercial

Husk studentenreizen heeft voor haar nieuwe commercial gekozen om de doelgroep op verschillende momenten bij de totstandkoming van nieuwe commerciasl te betrekken. Husk zocht naar een commercial waarbij studenten op een aansprekende manier bereikt worden en besloot haar doelgroep zelf te vragen deze commercial te gaan maken. Husk heeft dat gedaan via het platform van Brandfighters, mijn bedrijf. Door middel van een video contest hebben we de talentvolle creatieve jongeren uitgedaagd aan de slag te gaan voor Husk.

Brandfighters ontving hierop 25 video’s gemaakt door jongeren. Een jury met daarin de klant en enkele professionals, bepaalden de top 5 commercials welke op een actiepagina getoond werden aan de huidige Husk klanten. Deze gebruikersgroep van Husk bepaalt op dit moment welke de beste commercial is door te stemmen. De stemmers krijgen direct €25 korting op een vakantie gemaild. Nu ben ik erg benieuwd welke commercial jullie het leukst vinden? Oordelen over de kwaliteit, of feedback over de manier waarop we de actie hebben opgezet is natuurlijk ook meer dan welkom.


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Goed om te zien dat Husk zijn eigen doelgroep in gaat zetten voor de communicatie! Zoals gevraagd heb ik de actiesite natuurlijk even bekeken en ik heb wel twee opmerkingen.

    1. Waarom zit de Facebook Like/Share knop onder de video in een raar iFrame achtig geval met scrollbalken? Een Twitter share button - van Tweetmeme of Twitter zelf - was natuurlijk ook leuk geweest ;-)

    2. Op dit moment staat het filmpje "Ga toch Husken man" van Bamboefilms op nummer 1. Nu weet ik toevallig dat Bamboefilms gewoon een professioneel bureau is voor commercials, videoclips etc. De commercial staat dan ook gewoon in hun portfolio naast merken zoals Hi, Sourcy, Brand, Sportlife en KPN. Dus in hoeverre is dit filmpje "ingezonden". Het lijkt er een beetje op of Husk op safe heeft gespeeld?

    Tot slot. Mocht je nog een follow up post gaan schrijven als de winnaar bekend is, dan zou het natuurlijk interessant zijn om wat te kunnen zeggen over bezoek/votes/shares etc. Want met co-creation campagnes zoals deze is natuurlijk niet alleen het eindresultaat maar ook de weg daarna toe enorm belangrijk! Succes met de campagne.

    geplaatst op
  • Beste Marcel,

    Thanks voor je reactie!

    1) die share button gaan we maken! Thanks voor de notice.
    2) We organiseren met Brandfighters open competities waarbij we ons richten op jong talent. Bij ons doen heel veel jonge productiebedrijven mee met de competities. Het idee is om juist talentvolle consumenten mee te laten werken met het merk en niet alleen de gewone consument.

    Ik zal zeker straks de resultaten van de campagne delen en daarbij ook ingaan op het gehele traject.

    geplaatst op
  • Leuke actie!

    Bij 9292 hebben we iets soortgelijks gedaan met de videowedstrijd 9292EnIk via http://www.9292EnIk.nl.
    De cijfers qua inzendingen waren vergelijkbaar. Resultaten: http://9292ov.wordpress.com/2010/07/03/uitslag-videowedstrijd-9292enik/

    Heeft leuk materiaal en inspiratie opgeleverd! Check: http://9292ov.wordpress.com/2010/08/12/video-9292-de-informatiefabriek/

    geplaatst op
  • ..'verzonenn door de doelgroep' .. en zo succesvol dat ze enkele honderden stemmen hebben gekregen.
    wel nieuwswaardig voor Husk maar zeker geen case voor MF

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.