40 procent van online tijd in VS naar social, games en e-mail

4 augustus 2010, 04:23

Veertig procent van de tijd die Amerikanen online besteden gaat op aan slechts 3 activiteiten: social networking, spelletjes spelen en e-mailen. Dat blijkt uit nieuwe data van Nielsen. Gemiddeld besteedden de Amerikaanse internetgebruikers 22,7 procent van hun tijd online aan social networks, met e-mail zijn ze nu gemiddeld 8,3 procent van de tijd bezig. In juni 2009 was dit nog 15,8 tegen 11,5 procent. Online gaming hapt 10,2 procent van de tijd weg, een stijging van 10 procent met een jaar geleden. “Email Loses Luster”, tussenkopt Nielsen:

“As social networking becomes an increasingly popular form of online communication, email is taking a hit. While email represented the third-largest use of internet time in June 2010 (8.3%, or 329 million hours), this marked a 28% decline from June 2009, when email accounted for 11.5% of internet time and was the second-largest usage component.”

Een derde (36 procent) van de tijd die online besteed wordt, gaat naar communiceren, concludeert Nielsen. Tenminste, als je blogs, persoonlijk e-mailen, instant messaging daaronder vindt vallen.

Mobile

Maar: het e-mailgebruik voor het mobiele internetgebruik in de VS laat een heel ander patroon zien. Nielsen:

“Email is the top way mobile users spend online time, representing 41.6% of mobile online time in June 2010. Portals remain as the second-heaviest activity on mobile Internet (11.6% share of time), while social networking has risen to account for a 10.5% share.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!