Stand van zaken in behavioral targeting (OFT UK)

30 juni 2010, 04:45

De stand van zaken in behavioral targeting? Ingewikkelde materie maar voer voor marketeers. In november kondigde de OFT (Office of Fair Trading) in de UK aan een marktonderzoek naar behavioral targeting in te zullen zetten. In mei 2010 is dat onderzoek gepubliceerd (”Online Targeting of Advertising and Prices”, pdf), die hadden we hier nog niet gehad. Je vindt het hieronder op SlideShare, 85 pagina’s marktinformatie:

MarketingMagazine schrijft:

“…the study concludes the online industry “could do more” when it comes to behavioural targeting. The OFT has said the industry should provide consumers with more comprehensive information about how personal information is collected and used, to avoid the misuse of data.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!