Debat: Gedragscode voor Social (Media) Marketing

Debat: Gedragscode voor Social (Media) Marketing
,
@marketingfacts

Woensdag 9 juni start het publieke debat over de Gedragscode voor Social (Media) Marketing. Het is volgens organisator DDMA niet de bedoeling een code op te leggen: iedereen kan helpen de code vorm te geven. De code stelt regels voor marketing via alle sociale media en zal bepalend zijn voor de toekomst van het kanaal. Na het kick off debat, wordt de discussie vanaf donderdag 10 juli online voortgezet om nog dit jaar een Gedragscode te kunnen aannemen die de branche gezond houdt en verder doet groeien. Hieronder meer achtergrond over het event (er is een maximum aantal deelnemers):

Wie: Het Social Marketing Platform van de DDMA organiseert dit evenement
Wanneer: 17:00 – 18:30, 9 juni
Waar: Lab 111, Arie Biemondstraat 111, 1054 PD Amsterdam
Wat: prikkelende stellingen, open discussie, experts, voorbeelden, een drankje.
Hoe: Geef je op. Het aantal deelnemers is beperkt

Achtergrond

De DDMA wil met het Social Marketing Platform de Social (Media) Marketing sector op een hoger niveau brengen en helpen groeien. Een van de actiepunten is om in 2010 een Gedragscode voor Social (Media) Marketing te introduceren. In 2009 bracht het SMP een eerste versie hiervan uit als discussie –starter, gebaseerd op de internationaal toonaangevende Womma Ethics Code.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Wellicht goed om te kijken naar de (internationale) gedragscodes die al bestaan voor social media (o.a. WOMMA en IAB).

    geplaatst op
  • @Marco: De eerste versie van SMPA is (vorig jaar al) gebaseerd op ethics code van WOMMA.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.