Debat: Gedragscode voor Social (Media) Marketing
Woensdag 9 juni start het publieke debat over de Gedragscode voor Social (Media) Marketing. Het is volgens organisator DDMA niet de bedoeling een code op te leggen: iedereen kan helpen de code vorm te geven. De code stelt regels voor marketing via alle sociale media en zal bepalend zijn voor de toekomst van het kanaal. Na het kick off debat, wordt de discussie vanaf donderdag 10 juli online voortgezet om nog dit jaar een Gedragscode te kunnen aannemen die de branche gezond houdt en verder doet groeien. Hieronder meer achtergrond over het event (er is een maximum aantal deelnemers):
Wie: Het Social Marketing Platform van de DDMA organiseert dit evenement
Wanneer: 17:00 – 18:30, 9 juni
Waar: Lab 111, Arie Biemondstraat 111, 1054 PD Amsterdam
Wat: prikkelende stellingen, open discussie, experts, voorbeelden, een drankje.
Hoe: Geef je op. Het aantal deelnemers is beperkt
Achtergrond
De DDMA wil met het Social Marketing Platform de Social (Media) Marketing sector op een hoger niveau brengen en helpen groeien. Een van de actiepunten is om in 2010 een Gedragscode voor Social (Media) Marketing te introduceren. In 2009 bracht het SMP een eerste versie hiervan uit als discussie –starter, gebaseerd op de internationaal toonaangevende Womma Ethics Code.
Wellicht goed om te kijken naar de (internationale) gedragscodes die al bestaan voor social media (o.a. WOMMA en IAB).
@Marco: De eerste versie van SMPA is (vorig jaar al) gebaseerd op ethics code van WOMMA.