ReclameReview: Centraal Beheer (muis)
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Soms in een piepklein hoekje zelfs. De gevolgen echter kunnen reusachtig zijn. In de nieuwe film voor Centraal Beheer Achmea (de 50e) wordt dat weer eens pijnlijk duidelijk gemaakt. Een klein huismuisje rent voor zijn leven en weet op het nippertje te ontsnappen aan een allesvernietigende kracht. Maar of daarmee het gevaar voor iedereen geweken is… Dat is nog maar de vraag. Het grote voordeel van deze nieuwe Centraal Beheer-commercial vind ik dat het eindelijk weer eens gaat om iets waar je ook daadwerkelijk een verzekering voor kunt afsluiten bij het bedrijf.
Credits:
Bureaus: DDB, RAPP Amsterdam, Tribal DDB
Account: Axel van Weel, Christiaan van Mansfeld, Milo van der Meij
Concept: Niels de Wit, Daniël Snelders, Ruben Sonneveld, Robert van der Lans
Creative director: Dennis Baars, Erik Falke
D.O.P.: Rutger Storm
Editor: Marc Bechtold
Geluid: Sebastiaan Roestenburg
Klant: Karin Hille, Jacha van den Dungen, Marjanne Mulder
RTV: Vanessa Jansen
Regie: Jeroen Annokkeé
Productie: Czar
Muziek: Chris Kos, Massive Music
Postproductie: Glassworks Amsterdam, The Ambassadors
Geluid: The Ambassadors
De doelstelling:
Algemene promotie voor Centraal Beheer en in het bijzonder voor de Woongarantverzekering.
De uitwerking:
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Soms in een piepklein hoekje zelfs. De gevolgen echter kunnen reusachtig zijn. In de nieuwe film voor Centraal Beheer Achmea (de 50e) wordt dat weer eens pijnlijk duidelijk gemaakt. Een klein huismuisje rent voor zijn leven en weet op het nippertje te ontsnappen aan een allesvernietigende kracht. Maar of daarmee het gevaar voor iedereen geweken is… Dat is nog maar de vraag. De film is onderdeel van een nieuwe geïntegreerde manier van campagnevoeren voor Centraal Beheer Achmea, met dit keer de Woongarantverzekering als focus. De campagne die op 11 mei start is ontwikkeld door de DDB Groep (DDB, Tribal DDB, RAPP). Naast TV wordt ook radio, online en D.M. ingezet.
Het oordeel:
Het grote voordeel van deze nieuwe Centraal Beheer-commercial vind ik dat het eindelijk weer eens gaat om iets waar je ook daadwerkelijk een verzekering voor kunt afsluiten bij het bedrijf. Toch wordt er niet keihard gezegd dat je een Woongarantverzekering moet afsluiten bij CB. Dat moet je als kijker dan toch weer zelf bedenken. Of zou dat de betekenis zijn van de tweede pay-off “Aan alles gedacht”? Prachtige film overigens, inclusief de spannende montage en muziek. En dan zo’n heerlijke harde overgang naar twee botte bouwvakkers. Mooi contrast en weer een subtiele grap die je zelf moet inkoppen. Typisch Centraal Beheer dus.
Ik vind hem eigenlijk gewoon steengoed. Schitterend gemaakt, die achtervolging 😉
Subliem! Hoe krijgen ze het iedere keer voor elkaar!
Erg leuk filmpje waarvan vooral scene met de door cement achtervolgde muis super is. Leuke re-make en bewerking van de muis die door water achtervolgt wordt in de film Mouse Hunt uit 1997.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!