De iWatch, Layar Stream, de Polyvogue en solliciteren via Google Adwords

De iWatch, Layar Stream, de Polyvogue en solliciteren via Google Adwords

Elke week hier de opmerkelijkste innovaties, creatieve uitingen en start-ups op Idealize. Met deze week: de iWatch, Layar Stream, de Polyvogue en een navigeerknop voor een aanraakscherm.

Eén vinger lijkt voldoende te zijn om normaal te kunnen navigeren op een aanraakscherm. Maar daar denkt DS-Labs anders over: het designteam, onderdeel van bureau Teague, heeft een conceptuele knop ontwikkeld, waarmee gebruikers op een nieuwe manier kunnen navigeren op een aanraakscherm. Op een video toont het designteam hoe de knop gebruikt kan worden om bijvoorbeeld de kaart van Google Earth 360 graden te laten draaien.

Touchscreen
Het Italiaanse ADR Studio doet ook iets nieuws met een aanraakscherm: het creëerde een concept horloge met touchscreen, waarop je navigeert met de software van Apple. Als de iWatch in productie zou gaan, zou de gadget zichzelf volgens ADR Studio zowel met een iPhone als iPad in verbinding moeten kunnen brengen.

Op die manier is het in staat om op afstand iPhone en iPad apps af te spelen. Verder bevat de iWatch een pico projector, die de functie van een beamer inneemt en dus projecties op muren kan weergeven.

Werkelijkheid
Augmented reality-applicaties projecteren een extra laag over de alledaagse werkelijkheid, maar dan binnen de browser van iemands mobiel: wie bijvoorbeeld de Funda augmented reality-applicatie gebruikt, ziet door de camera van zijn mobiel het nabije huizenaanbod in beeld verschijnen.

Het Nederlandse Layar, ontwikkelaar van de gelijknamige augmented reality browser, gaat er nu voor zorgen dat we deze apps makkelijker terugvinden op het mobiele web: het bedrijf lanceert binnenkort Layar Stream, een zoekmachine die augmented reality-applicaties rangschikt op basis van plaatselijke populariteit.

Vliegreis
Al kun je op het internet ook inzien hoe de wereld eruit ziet op andere continenten, soms wil je er heen reizen. Daarvoor moet één vervelende horde worden genomen: de vliegreis zelf. Designers kwamen afgelopen week met ideeën om het inchecken en instappen comfortabeler te maken: industrieel designers Andrea Hanzl, Claudia Baer, Lisa Grabner en Andrea Seitner creëerden een kinderwagen, de Polyvogue, die gebruikers kunnen opvouwen tot trolly-koffer.

 

Zo kunnen vaders en moeders zo hun kinderwagen meenemen als handbagage. En Koreaan Yong-Jin Kim stelt een vliegticket voor, waarop de locatie van een vliegtuigstoel gedetailleerd en gemarkeerd te traceren is.

Succesvol solliciteren via Adwords
Waarom een standaard sollicitatiebrief schrijven, als je met Google Adwords direct de top van een bedrijf kan bereiken?, dacht schrijver, copy writer en Huffington Post-blogger Alec Brownstein. Hij realiseerde zich dat veel mensen ijdel genoeg zijn om hun eigen naam als zoekopdracht op te geven op Google. Hij gebruikte daarom het idee om een baan te kunnen bemachtigen. Met de aanname dat ook ‘creative directors’ van reclamebureaus hun naam in de zoekmachine zouden invoeren, richtte Brownstein zich via Adwords tot Gerry Graf (Saatchi & Saatchi), David Droga (Droga5), Tony Granger, Scott Vitrone en Ian Reichenthal (alledrie Young & Rubicam).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • De video met de iPhone knop is nep. Hij beweegt het scherm met zijn duim en vinger.

    geplaatst op
  • @ Wouter. Dat denk ik niet. Bekijk anders ook even deze link: http://www.creativeapplications.net/iphone/physical-touchscreen-knobs-iphone-ipad/

    Overigens dekt het woordgebruik 'conceptuele knop' niet goed de lading. Het gaat natuurlijk om het totaalplaatje: de software waarmee je met dit soort objecten op nieuwe manieren kan navigeren, is uiteraard van groter belang.

    geplaatst op
  • Layar is inderdaad wel een erg fraaie app die ik ook op mijn Nexus One heb staan. Erg indrukwekkend wat met de techniek van vandaag allemaal mogelijk is!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.