De iWatch, Layar Stream, de Polyvogue en solliciteren via Google Adwords

16 mei 2010, 14:59

Elke week hier de opmerkelijkste innovaties, creatieve uitingen en start-ups op Idealize. Met deze week: de iWatch, Layar Stream, de Polyvogue en een navigeerknop voor een aanraakscherm.

Eén vinger lijkt voldoende te zijn om normaal te kunnen navigeren op een aanraakscherm. Maar daar denkt DS-Labs anders over: het designteam, onderdeel van bureau Teague, heeft een conceptuele knop ontwikkeld, waarmee gebruikers op een nieuwe manier kunnen navigeren op een aanraakscherm. Op een video toont het designteam hoe de knop gebruikt kan worden om bijvoorbeeld de kaart van Google Earth 360 graden te laten draaien.

Touchscreen

Het Italiaanse ADR Studio doet ook iets nieuws met een aanraakscherm: het creëerde een concept horloge met touchscreen, waarop je navigeert met de software van Apple. Als de iWatch in productie zou gaan, zou de gadget zichzelf volgens ADR Studio zowel met een iPhone als iPad in verbinding moeten kunnen brengen.

Op die manier is het in staat om op afstand iPhone en iPad apps af te spelen. Verder bevat de iWatch een pico projector, die de functie van een beamer inneemt en dus projecties op muren kan weergeven.

Werkelijkheid

Augmented reality-applicaties projecteren een extra laag over de alledaagse werkelijkheid, maar dan binnen de browser van iemands mobiel: wie bijvoorbeeld de Funda augmented reality-applicatie gebruikt, ziet door de camera van zijn mobiel het nabije huizenaanbod in beeld verschijnen.

Het Nederlandse Layar, ontwikkelaar van de gelijknamige augmented reality browser, gaat er nu voor zorgen dat we deze apps makkelijker terugvinden op het mobiele web: het bedrijf lanceert binnenkort Layar Stream, een zoekmachine die augmented reality-applicaties rangschikt op basis van plaatselijke populariteit.

Vliegreis

Al kun je op het internet ook inzien hoe de wereld eruit ziet op andere continenten, soms wil je er heen reizen. Daarvoor moet één vervelende horde worden genomen: de vliegreis zelf. Designers kwamen afgelopen week met ideeën om het inchecken en instappen comfortabeler te maken: industrieel designers Andrea Hanzl, Claudia Baer, Lisa Grabner en Andrea Seitner creëerden een kinderwagen, de Polyvogue, die gebruikers kunnen opvouwen tot trolly-koffer.

Zo kunnen vaders en moeders zo hun kinderwagen meenemen als handbagage. En Koreaan Yong-Jin Kim stelt een vliegticket voor, waarop de locatie van een vliegtuigstoel gedetailleerd en gemarkeerd te traceren is.

Succesvol solliciteren via Adwords

Waarom een standaard sollicitatiebrief schrijven, als je met Google Adwords direct de top van een bedrijf kan bereiken?, dacht schrijver, copy writer en Huffington Post-blogger Alec Brownstein. Hij realiseerde zich dat veel mensen ijdel genoeg zijn om hun eigen naam als zoekopdracht op te geven op Google. Hij gebruikte daarom het idee om een baan te kunnen bemachtigen. Met de aanname dat ook ‘creative directors’ van reclamebureaus hun naam in de zoekmachine zouden invoeren, richtte Brownstein zich via Adwords tot Gerry Graf (Saatchi & Saatchi), David Droga (Droga5), Tony Granger, Scott Vitrone en Ian Reichenthal (alledrie Young & Rubicam).

Sebastiaan van Essen
Content Marketing Manager bij -

Categorie
Tags

3 Reacties

    Wouter

    De video met de iPhone knop is nep. Hij beweegt het scherm met zijn duim en vinger.


    16 mei 2010 om 16:27
    Sharleena

    If ending democracy and restoring monarchy were to you something other than a silly fantasy, you would focus your attention on some juiisdictron where the people continue to have a bit of nostalgia for that nonsense. Canada, for example.


    12 juli 2016 om 01:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!