• Mobile
    wordt gesponsord door

De smartphone vs de feature phone: 2011 is het gehaktjaar VS

De smartphone vs de feature phone: 2011 is het gehaktjaar VS

“We are just at the beginning of a new wireless era where smartphones will become the standard device consumers will use to connect to friends, the internet and the world at large.” Bij Nielsen koffiedikken ze er tegenwoordig ook op los op basis van voorgenomen koopintenties. Eind 2011 kruisen de marktaandelen van de smartpone en de feature (gewone) telefoon elkaar in de VS. Uiteindelijk zal het marktaandeel van de smartphone, zo blijkt uit onderstaande voorspelling, doorgroeien en dominant worden, het aandeel van de feature phone zal verder afkalven:

Nielsen schrijft:

“The share of smartphones as a proportion of overall device sales has increased to 29% for phone purchasers in the last six months and 45% of respondents to a Nielsen survey indicated that their next device will be a smartphone. If we combine these intentional data points with falling prices and increasing capabilities of these devices along with a explosion of applications for devices, we are seeing the beginning of a groundswell. This increase will be so rapid, that by the end of 2011, Nielsen expects more smartphones in the U.S. market than feature phones.”

Lees in dit licht ook zeker even deze gastbijdrage (’Feature phones and the RTOS – the ignored 85% of the market’) van Ben Hookway op VisionMobile, een mooi tegengeluid uit 2009 alweer op de hijgerige berichten over de world domination van smartphones. En als je dan toch bezig bent, om het gemakkelijk te maken, kun je gelijk ook dit bericht meepakken over Sony: ‘Sony Ericsson houdt flink in op feature-phones’.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • En zullen we de afgebeelde grafiek voortaan maar 'strijkijzerdiagram' noemen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.