SXSW2010: Ook het bedrijfsleven moet eraan geloven

SXSW2010: Ook het bedrijfsleven moet eraan geloven

Dat het fenomeen ‘interactive media’ doorgedrongen is tot de massa dat weten we nu zo’n beetje wel. Lekker online sociaal zijn op de bank, of misschien wel stiekem op kantoor. Maar hoe zit het eigenlijk op dat kantoor? Zou het niet handig zijn als we daar ook een beetje ‘socialer’ konden zijn? Zeg maar de digitale variant op het koffiecorner-geleut. Maar serieuzer, wellicht kunnen sociale media ons ook helpen om juist die ene persoon te vinden die goed is in een onderdeel van jouw project. Of kunnen we met deze instrumenten beter op afstand samenwerken aan bepaalde projecten. Beetje het Nieuwe Werken in de hand ..eehh.. werken. We schreven al eerder (over het fenomeen ‘Enterprise 2.0’, een typering in 2006 voor het eerst geopperd door Andrew McAfee, en beschrijft het gebruik van web 2.0 instrumenten in een zakelijke omgeving. En dan bedoel ik niet om gezellig te keuvelen, maar om businessprocessen efficiënter te laten verlopen. Eindelijk konden we de man een keer echt ontmoeten, op SXSW2010. Hieronder een video-interview:

McAfee is Principal Research Scientist aan het Centre for Digital Business aan het MIT Sloan School of Management (zo, zet dat maar ff op je kaartje), heeft een doctoraat van Harvard Business School, twee Bachelor degrees, auteur van het boek ‘Enterprise 2.0’, blogger op zijn eigen blog en op het blog van Harvard University ‘HBR Voices’, heeft meer dan 100 artikelen en case-studies geschreven, is columnist bij de Washington Post, de Financial Times, is één van de vijftig ‘Most Influential People in IT’, één van de 100 ‘Most influential executives in the technological industries’, en is een erg gewilde spreker op zowel academische als business-georienteerde congressen.

Daarnaast is Andrew McAfee gewoon een erg aardige, gepassioneerde man en spraken wij met hem over Enterprise 2.0, zijn ‘tipping point, waarom hij de Groundswell ondersteboven aanpakt, de immer-terugkerende vraag over ROI en in hoeverre offline contact nog steeds belangrijk is.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Mannen, jullie zijn lekker on a roll daar. Ga het interview nu kijken, klasse. Alvast een hele goede terugreis; volgend jaar wil ik er zeker bij zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.