Ster, Sanoma Digital en Telegraaf Media Nederland samen in mobile advertising

17 maart 2010, 06:28

Bellen is niet meer de enige functie van een mobiele telefoon. Surfen op de mobiel wordt steeds meer omarmd; wekelijks doen zo’n 1,3 miljoen Nederlanders dit. Met de stijging in penetratie, het persoonlijke karakter en de interactiemogelijkheden is mobiel zeer geschikt om aanbiedingen en informatie te laten aansluiten op de belevingswereld van de consument. Hierdoor is mobiel van toegevoegde waarde naast andere mediakanalen. Ster, Sanoma Digital en Telegraaf Media Nederland slaan de handen ineen om adverteerders en mediabureaus van informatie te voorzien door ervaring op te doen met mobiel adverteren. Mobiel adverteren gaat een groei doormaken die vergelijkbaar is met die van internet advertising (nu zo’n 20% van de totale advertentiemarkt).

De verwachting is dat het gebruik de komende jaren verder zal toenemen met betere, goedkopere en snellere handsets, lagere mobiele datatarieven en een verdere groei in hoogwaardige applicaties en content. Nieuws op de mobiel is ongekend populair en genereert een enorm bereik. De kansen voor mobiel adverteren liggen voor het oprapen.

Hoe werkt het?

Om adverteerders, die nog nauwelijks gebruik maken van mobiel adverteren, bekend te maken met de mogelijkheden, nodigen Ster, Sanoma Digital en Telegraaf Media Nederland adverteerders en mediabureaus uit voor een gezamenlijk project. Mediabureaus en adverteerders kunnen een voorstel indienen voor een campagne op de mobiele domeinen van Ster, Sanoma Digital en Telegraaf Media Nederland waar gratis advertentieruimte ter beschikking wordt gesteld. De ervaringen van consumenten met betrekking tot de campagnes worden gemeten, evenals de campagneresultaten van diverse mobiele formats. Ook wordt in bredere zin onderzocht hoe consumenten mobiel ervaren en gebruiken, en hoe zich dat verhoudt met andere media.

Het project en onderzoek zal de komende maanden plaatsvinden. Namens Ster, Sanoma Digital en Telegraaf Media Nederland zal het project begeleid worden door Aeneas Strategy, een bureau dat o.a.gespecialiseerd is in mobile advertising. Wil je meer weten over het onderzoek of wil je je als mediabureau of adverteerder aanmelden voor deelname? Neem dan contact op met {encode=”tarik@aeneasstrategy.nl” title=”Tarik Fawzi”}.

Sandra Havekes
projectco?rdinator internet bij Ster

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!