• Mobile
    wordt gesponsord door

comScore: Mobiel Facebook en Twitter gebruik groeit sterk

comScore: Mobiel Facebook en Twitter gebruik groeit sterk

Uit onderzoek van comScore blijkt dat 30.8 procent van de smartphone gebruikers social networking sites bezoekt via mobile internet. Cijfers uit januari 2010 laten voor Facebook een mobiele groei in bezoek van 112 procent zien, voor Twitter is die groei 347 procent.  “Social networks blijven een van de meest populaire en snelst groeiende bezigheden op het pc-based internet en op het mobile web,’ zegt Mark Donovan, comScore senior vice president mobile. Donovan zegt ook: “Social media is een natuurlijke ‘sweet spot’ voor mobile omdat mobiele telefoons in het centrum van de communicatie van mensen met hun vrienden staan.’

In januari 2010 heeft 11,1 procent van alle mobiele telefoon gebruikers in de VS een social networking site bezocht via een mobile browser. Dat is een groei van 4,6 procent in vergelijking met een jaar eerder. Uiteraard wordt de groei gedreven door smartphone gebruikers.

 

Over het bovenstaande verschil in mobile bezoek tussen Facebook en MySpace schrijven ze bij comScore:

“Interestingly, Facebook’s mobile browser audience surpassed MySpace in February 2009, three months earlier than the Facebook audience exceeded that of MySpace on the PC-based Internet in May 2009. Twitter, which has experienced tremendous growth in both mobile and PC-based visitation, attracted 4.7 million mobile users in January, up 347 percent versus year ago. These figures do not include access of the social networking services by the nearly 6 million mobile phone owners who do so exclusively through mobile applications.”


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.