Blue Shots TV: Peter Paul Blommers (Ogilvy)
In deze Blue Shots TV aflevering een gesprek met Peter Paul Blommers, CEO Ogilvy. Over het nationale karakter van zijn bureau en de rol van internationaal, over hoe hij de reclame is ingerold vanuit journalistieke interesse en over de ontwapenende kracht van jonge ceatieven. Zoals hij zelf zegt: “Echte creatieven moeten onbevangen zijn, kinderlijk naïef, niet beïnvloed en oorspronkelijk.“Verder praat Blommers over zijn inzet voor Orange Babies, een stichting die als voornaamste doel heeft zwangere vrouwen met hiv en hun baby’s in Afrika te helpen.Tevens een redelijk confronterend fragement met een nep Hitler en de reden waarom ie het fragment laat zien en een betoog over waarom hij de logo’s laat zien van Apple, DE en LOI…
Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.
Hoeveel mensen werken er nog bij Ogilvy in Nederland? 2?
Ik wist niet eens dat Ogilvy nog bestond in Nederland. Of hebben ze enkel de DM tak nog?
Lijkt wel een interview van 20 jaar geleden.
Ogilvy was toen een heel goed bureau (waarom dit heden ten dage uit een onderzoek komt is mij volledig vreemd en zo met mij waarschijnlijk de hele reclame wereld).
Ook de opmerking dat creatieven onbevangen en kinderlijk moeten zijn… Doe eens een interview met de creatieven die Kesselskramer, Nothing, John Doe, Selmore, 180 hebben opgezet.
U weet wel meneer CEO Ogilvy, die bureaus die wél veel klanten hebben zonder hun netwerk bureau uit het buitenland. De bureaus die wel werk en strategisch kunnen denken dat bij deze tijd past.
Ik begrijp niet dat hij er niet met een ontzettend rood hoofd van schaamte zit. Ogilvy is in Nederland verworden tot een non-merk en non bureau.
Menig creatief die er vroeger heeft gewerkt (en dat zijn er nog al wat als je naar de generatie 35 en ouder kijkt.) schaamt zich tegenwoordig dood om Ogilvy uberhaubt op z’n CV te zetten.
@watergate nou nou, meneer watergate, vanwaar al die boosheid? Vertel!
Boos?
U heeft mij niet begrepen.
Lees nog mijn reacties nog een keer.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!