“E-mail is here to stay, ook voor uber socials”
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/Emarketer_SocEmail_1.gif)
Kopverantwoording: het blijkt uit dit onderzoekje aangehaald door eMarketer: “Social Networkers Still Love E-Mail”. E-mail zal niet worden vervangen door social networks, social networkers zijn zelfs frequentere e-mail gebruikers dan niet-socialnetworkgebruikers. Dat laatste blijkt dan weer uit een onderzoek van Merkle. Social site notifications (denk aan je DM-update van Twitter) worden nog traditiegetrouw verstuurd naar je gewone trouwe e-mail inbox. Grote kans, dat al die notificaties weer leiden tot het lezen van direct mail, zou je kunnen zeggen.
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/Emarketer_SocEmail_1.gif)
In bovenstaande tabel het verschil in beeld tussen inbox gebruik van social network users en het inbox gebruik/checken van e-mail van niet-socialnetworkgebruikers. Zijn stevige verschillen, die natuurlijk te relateren zijn aan het al dan niet heavy internetgebruiker zijn. Het onderzoek wordt gestaafd door deze expert view van Tamara Gielen: “Social media kunnen niet leven zonder e-mail”. Gielen: “Social media kunnen niet leven zonder e-mail. Als de notificaties wegvallen bij Facebook, gaat het sitebezoek dramatisch naar beneneden.”
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/Emarketer_SocEmail_3.gif)
Goed verhaal. Het lijkt me dan ook zo langzamerhand tijd om die geforceerde waterscheiding tussen e-mail en social media overboord te zetten.