• E-mail
    wordt gesponsord door

“E-mail is here to stay, ook voor uber socials”

“E-mail is here to stay, ook voor uber socials”

Kopverantwoording: het blijkt uit dit onderzoekje aangehaald door eMarketer: “Social Networkers Still Love E-Mail”. E-mail zal niet worden vervangen door social networks, social networkers zijn zelfs frequentere e-mail gebruikers dan niet-socialnetworkgebruikers. Dat laatste blijkt dan weer uit een onderzoek van Merkle. Social site notifications (denk aan je DM-update van Twitter) worden nog traditiegetrouw verstuurd naar je gewone trouwe e-mail inbox. Grote kans, dat al die notificaties weer leiden tot het lezen van direct mail, zou je kunnen zeggen.

In bovenstaande tabel het verschil in beeld tussen inbox gebruik van social network users en het inbox gebruik/checken van e-mail van niet-socialnetworkgebruikers. Zijn stevige verschillen, die natuurlijk te relateren zijn aan het al dan niet heavy internetgebruiker zijn. Het onderzoek wordt gestaafd door deze expert view van Tamara Gielen: “Social media kunnen niet leven zonder e-mail”. Gielen: “Social media kunnen niet leven zonder e-mail. Als de notificaties wegvallen bij Facebook, gaat het sitebezoek dramatisch naar beneneden.”

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Goed verhaal. Het lijkt me dan ook zo langzamerhand tijd om die geforceerde waterscheiding tussen e-mail en social media overboord te zetten.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.