SpinAwards spooft Upload Cinema en DE Burendag

22 januari 2010, 21:30

De SpinAwards, de nationale jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie, die sinds 1998 worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards (met 3-koppig bestuur Stephan Fellinger, Hennie van Velzen en Huib Maaskant) heeft dit jaar als thema ‘Made in Holland’. Met het thema wil de SpinAwards organisatie laten zien dat in Nederland jaloersmakend werk wordt gemaakt. Na de keuze van het thema is besloten dat ook Belgische bureaus welkom zijn om in te inzenden, ofwel ‘Made in Benelux’.

Om de 11e SpinAwards inzenddatum, te weten 15 februari 2010 24:00, onder de aandacht te brengen heeft de organisatie ervoor gekozen, deze in videovorm te promoten, namelijk middels webvideo. Een tweetal video’s zijn gister op internet verschenen. De filmpjes zijn vermakelijke parodieën op de Burendag campagnes voor DE van LEMZ en Upload Cinema van DraftFCB/DeUitkijk. De uitreiking van de awards staat gepland op 8 april 2010, tijdens de jaarlijkse SpinAwards Night. Bekijk de video’s.

Het concept is bedacht door Huib Maaskant en Robin Pas van de bureaus Floodland en RAPP. Verantwoordelijk voor de productie is MacGyver Amsterdam.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

3 Reacties

    Erwin

    Ideeën van de promofilmpjes zijn ok, uitwerking ronduit suf en langdradig. Haalt wat mij betreft de geloofwaardigheid van deze ‘internetspecialisten’ omlaag.


    23 januari 2010 om 14:15
    Henk

    Dit jaar is het de 12e keer dat de SpinAwards worden uitgereikt. Niet de 11e keer dus zoals hierboven staat.


    31 januari 2010 om 07:53
    Verle

    Home run! Great slgigung with that answer!


    12 juli 2016 om 05:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!