Opera stapt in mobiele advertentiemarkt met aankoop Admarvel

20 januari 2010, 17:30

Het aantal acquisities in de mobiele advertentiemarkt volgen elkaar snel op. Na Google (met Admob voor $750 miljoen) en Apple (met Quattro Wireless voor $275 miljoen) heeft nu ook Opera zijn slag geslagen met Admarvel. De Noorse browserbouwer, met maandelijks 50 miljoen mobiele gebruikers, heeft acht miljoen dollar op tafel gelegd voor het Californische bedrijf uit San Mateo, dat gespecialiseerd is in technologie voor mobiel adverteren. Opera betaalt nog eens vijftien miljoen dollar extra als Admarvel in de komende twee jaar tijd bepaalde financiële doelstellingen weet te realiseren.

Admarvel is opgericht in 2006 door Mahi de Silva samen met vroegere VeriSign collega’s. Index Ventures, Khosla Ventures en Trilogy Equity Partnership investeerden, volgens TechCrunch, voor $8 miljoen dollar in het bedrijf. Google, dat op goedkeuring wacht van de FTC, reageerde eerder verheugd op de overname van Quattro Wireless door Apple en omschreef de mobiele advertentiemarkt als zeer concurerend.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

1 Reactie

    Lois

    pak, saya ada sedikit masalah, misalnya saya punya tabel yang berisi kode_barang dan nar_abamang, bagaimana jika saya memasukkan kode_barang dalam combo box, maka nama_barang akan muncul secara otomatis dalam textbox yang sudah disiapkan? saya menggunakan VB2010 dan SQL Server 2008. mohon bantuannya


    12 juli 2016 om 01:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!