Zeeman online campagne met ‘gratis’ onderbroek via internet

24 december 2009, 07:11

Hieronder een gesprek met Sjef Kerkhofs die een campagne maakte voor Zeeman een merk dat bijna niet aanwezig is op internet behalve dan met een ietwat folderachtige site. De deal was: een gratis boxershort tegen vier euro verzendkosten. Je zou zeggen dat een onderbroek goedkoper is bij de Zeeman winkel, maar de actie bleek een groot succes. 150 pakketjes per dag en een hoop gratis pr tot en met een plaats in de de top 10 jongerentrends. Kerkhofs is verantwoordelijk voor het aanjagen van de actie op hyves, twitter en andere sociale netwerken.

Het gesprek is via skype gedaan en met call recorder opgenomen. Halverwege het gesprek vervang ik mijn webcam door mijn desktop en browse door de site en de online buzz (ja scherm delen kan tegenwoordig met Skype!).

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Tijmen de Gelder

    Lekker bezig Sjef!

    Ik heb gelijk een mooie blauwe boxer besteld.


    24 december 2009 om 09:21
    Polle

    Goed bezig! Stoer dat een merk als Zeeman voor zo’n experiment kiest! Ondergoed zelf is voor mij persoonlijk niet helemaal mijn ding maar dat doet niets af aan deze leuke actie!


    24 december 2009 om 13:00
    Marijn P

    @Sjef

    Leuke case!

    Zou je eens aan kunnen geven hoe je exact te werk bent gegaan met social media? Hoe ben je begonnen, waar, en hoe heb je het verder gezaait? Dat zie ik nog niet zo terug komen in het interview.


    28 december 2009 om 06:49
    Sjef Kerkhofs

    @Martijn: In het geval van de Zeeman was het eigenlijk een omgekeerd proces. Er was namelijk al een Hyves ‘fan’groepje opgericht. We hadden dus de keuze om verder te gaan op de basis van dit groepje (toen zo’n 60 vrienden) of er zelf een op te zetten. Aangezien ik een groot voorstander ben van merkambassadeurs heb ik contact gezocht met de groepsmoderatoren en die waren erg enthousiast. Op basis daarvan hebben we besloten verder te bouwen op de bestaande Hyvesgroep.

    Daarnaast zetten we Twitter in om de Boxer ook binnen de marketingwereld te verspreiden (stuk PR) en om te communiceren met journalisten, bloggers en geïnteresseerden. Ook hier zijn de reacties ons erg meegevallen, zeker gezien de negatieve sfeer dir er voorheen om het merk hing.

    Voor Zeeman is deze case dus ook echt een test om te kijken of internetaanwezigheid in de toekomst uitgebouwd dient te worden. De voortekenen zijn gunstig, dus dat is erg leuk om te zien!


    28 december 2009 om 06:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief