• Mobile
    wordt gesponsord door

aFrogLeap start samenwerking met Marketingfacts

aFrogLeap start samenwerking met Marketingfacts

aFrogleap, de mobiele divisie van RapidSugar, start een redactionele samenwerking met Marketingfacts (zie ook deze aankondiging over samenwerking Marktplaats.nl). In tweewekelijkse blogpostings behandelen Bart Fussel en Naos Wilbrink van aFrogLeap de ins en outs op het gebied van mobile marketing en concepting. In het kader van de samenwerking zullen ze uiteraard ook eigen cases behandelen. In bovenstaande presentatie van Wilbrink en Fussel vind je meer informatie over wat aFrogleap is, vindt en doet. Hieronder wat quotes van beide heren over de samenwerking:

{title}Bart Fussel: “Aan de hand van relevante cases, interessante metrics en beschouwingen op de snelle ontwikkelingen proberen we meer duidelijkheid te creëren voor geïnteresseerden. Uiteraard zijn we ook heel erg benieuwd naar de feedback van de lezers, discussie is meer dan welkom!”

Naos Wilbrink: “Met je telefoon op zak, ben je nooit meer offline. Je staat altijd in verbinding. Wat betekent dat voor jou, mij, ouderen en jongeren? Welke impact heeft het “mobile” worden op het leven en op de daarmee te bedrijven marketing? De samenwerking met Marketingfacts helpt ons de discussie los te maken, te dromen over de toekomst en helpt ons terugkijken onder het toeziend oog van een doelgroep die een aantal meter voor de muziek uit loopt.”

Wij zijn hier bij Marketingfacts erg blij met deze samenwerking. Ik ben verder zeer benieuwd naar de verhalen en hoop op mooie cases op het gebied van mobile marketing.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Bart, Naos zie uit naar jullie bijdragen en ben ook benieuwd of mobile marketing nu eindelijk die vlucht neemt die we al jaren voorspellen. Succes!

    geplaatst op
  • Ben erg benieuwd naar de cases die gaan komen. Ik geloof zeker dat mobiel toegevoegde waarde kan hebben, ik merk het aan mijn eigen gebruik nu ik gewoon ongelimiteerd internet abo heb. Maar het moet wel nog veel relevanter zijn, het meeste doe ik toch gewoon achter mijn PC. Ik ben benieuwd wat de briljante toepassingen (nationaal en internationaal) zijn, en natuurlijk naar statistiekjes... blijf cijferfreak.

    geplaatst op
  • Ben zeer benieuwd naar de toelichting op de mobile concepts. In 2010 moet mobile toch écht de eyeopener gaan worden van menig marketeer die een nieuw kanaal wil aanboren mét engagement.

    geplaatst op
  • Heren, nu een paar kenners zich manifesteren maar eens een simpele vraag. Wat is mobiele marketing eigenlijk, concreet?

    Uit belangstelling.

    geplaatst op
  • @Erwin Marketing op of mét de mobiel

    geplaatst op
  • Dus eigenlijk is het niets nieuws onder de zon. Alleen een andere drager dan gebruikelijk, eentje die wordt gedefinieerd door een kleine schermpje en een retourpad?

    Ben benieuwd wat Fussel en Wilbrink hier op kunnen aanvullen.

    geplaatst op
  • @Erwin, bedankt voor je reactie.

    Om je vraag letterlijk te beantwoorden gebruik ik graag de definitie van MMA (Mobile Marketing Association):
    "Mobile Marketing is a set of practices that enables organizations to communicate and engage with their audience in an interactive and relevant manner through any mobile device or network."

    Jarenlang heeft Mobile Marketing in een kip - ei spiraal gezeten. Ik denk dat die onlangs doorbroken is.
    Het gaat er niet langer om of men gebruik gaat maken van mobiele diensten maar ben jij, als bedrijf, op tijd klaar om in te spelen op de groeiende wens van je klant.

    De kracht van Mobile Marketing zit 'm, in mijn optiek, veel meer in het VRM-gedachtegoed (Vendor Relationship Management). Succesvolle mobile marketing is meer vanuit de context van de consument gestuurd (pull) dan vanuit de corporatie (push).

    Dit gaat helaas niet vanzelf. Zeker niet als veel mensen "vast" blijven zitten in oude marketing gedachten. Via het podium van Marketingfacts proberen wij dit te veranderen of op z'n minst discussie over te voeren.

    geplaatst op
  • @Naos: Hoog academisch niveau die definitie.... Hopelijk worden de cases op MF wat praktischer.

    Volgens mij is het allemaal veel simpeler:

    De mobiele telefoon inzetten als kanaal zodat je toegevoegde waarde biedt aan je klant

    De toegevoegde waarde kan zitten in het tijdstip, locatie, functionaliteit (kompas, gps), gemak, etc.
    Uitvoering kan divers zijn: sms, mobiele site, app, augmented reality browser, etc.

    geplaatst op
  • @Mark Op het punt van toegevoegde waarde staan we volledig in lijn met elkaar. Zie ook de bijgaande presentatie waarin we uitvoerig ingaan op de context van de eindgebruiker.

    Ik zou eraan willen toevoegen dat de mobiele telefoon als zodanig geen kanaal is.
    Het mobile device heeft naast het Voice en SMS (incl MMS) kanaal ook Web (incl. search), App (incl. widgets) en E-mail dat kan dienen als transport medium van boodschappen.

    Een aantal van deze zijn specifiek ontworpen voor het device en een aantal niet. Succesvolle mobile marketing gebruikt de juiste kanalen voor de juiste boodschappen. Middels posts op Marketingfacts en discussies als deze, dragen wij allemaal bij aan de optimale implementatie van marketing voor mobile devices.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.