Google Zeitgeist 2009: wat vroegen wij aan Google?

Google Zeitgeist 2009: wat vroegen wij aan Google?
, ANWB
@mdebruin

Ieder jaar brengt Google zijn Zeitgeist jaaroverzicht uit met daarin een opsomming van wat wij zochten in Google. Dit jaar staan Hyves, YouTube en online in de top 3 van Nederland. Google meldt: “Sociale netwerksites als Hyves en facebook en video sites als YouTube en Uitzending Gemist waren zoals altijd zeer populair in de lijsten van populairste en snelst stijgende zoekopdrachten; opvallend dit jaar was de interesse in de zoekopdracht “vertaling” die dit jaar op nr 7 van de lijst van snelst stijgende zoekopdrachten staat.” Hyves en YouTube stonden in 2008 ook al op nummer 1 en 2. Bij de snelst stijgende zoekopdrachten staan ING, Facebook en Hyves in de top 3.

De volledige top 10:

Populairste zoekopdrachten
1. (1) hyves
2. (2) youtube
3. (-) online
4. (3) marktplaats
5. (4) google
6. (5) weer
7. (8) hotmail
8. (6) routeplanner
9. (-) wikipedia
10. (-) telegraaf

Snelst stijgende zoekopdrachten
1. (-) ING
2. (-) facebook
3. (3) hyves
4. (-) marktplaats
5. (9) webmail
6. (-) uitzending gemist
7. (-) vertalen
8. (1) iphone
9. (7) telegraaf
10. (-) RTL


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.