1 miljoen unieke bezoekers in Habbo Hotel

1 december 2009, 10:02

{title}Habbo Hotel heeft in de maand november meer dan 1 miljoen unieke bezoekers mogen verwelkomen. Het exacte bezoekersaantal is, zo meldt Habbo vanmorgen, 1.038.416. Het gaat om unieke bezoekers: gemiddeld blijven ze twee uur en 18 minuten op de site. “Dit is een record!” jubelt het persbericht. “Nog nooit eerder werd het virtuele jongerenplatform zo druk in één maand bezocht.” Tegelijkertijd met dit heuglijk feit, wil Habbo adverteerders graag attenderen op een nieuwe mogelijkheid: Habble: “een conversation tracker, waarmee het mogelijk is een buzz rond een product/merk realtime binnen Habbo te meten en te vergelijken met concurrenten.” Interessant, komen we hier zeker op terug. Lees ook: ‘Qrius en Habbo partneren voor kwalitatief onderzoek’ en: ‘Habbo bestaat vijf jaar’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    DannyK22

    Is er ook wat bekend over pageviews?


    1 december 2009 om 11:23
    Remco de Vries

    Ik denk dat die bezoekers meer in het ‘spel’ zitten dan dat zij op de website aan het browsen zijn.


    1 december 2009 om 14:53
    DannyK22

    maar om je poppetje aan te passen en profielpagina’s van andere gebruikers moet je naar verschillende pagina’s. Als je dat allemaal bij elkaar optelt kom je volgens mij op een flink aantal


    1 december 2009 om 15:13
    David Wolff

    DannyK22 het gaat over bezoekers niet over pageviews. Verder gaat het bij Habbo vooral om de interactie en doen pageviews er minder toe…

    Voor wat betreft Habble heb ik de eerste resultaten al mogen zien en wat dat betreft mooi om te zien dat campagne voeren in HAbbo naast de interacties dus ook een evenredig conversatie niveau laat zien..

    Is weer eens wat anders dan een campagne beoordelen op clicks en impressies..


    2 december 2009 om 11:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief