Volg TEDxAmsterdam op achttien locaties in Nederland

Volg TEDxAmsterdam op achttien locaties in Nederland

{title}Vandaag over precies een week vindt TEDxAmsterdam plaats. De plaatsen zijn vergeven, de bezoekerslijst is definitief. Vanwege de grote belangstelling worden de Amsterdamse TEDTalks live vertoond op achttien locaties in Nederland. Ook zijn de presentaties van de ruim twintig topsprekers te volgen via verschillende websites , waaronder http://www.tedxamsterdam.nl.

Via Twitter neemt de buzz rondom de conferentie op dit moment sterk toe. TED-fans gebruiken de hashtag “#tedxams” om elkaars tweets te kunnen vinden. Een compleet overzicht van alle locaties waar TEDxAmsterdam live gezamenlijk te volgen is, staat op de website van de organisatie en hieronder:

Locaties

  • Amsterdam, Pakhuis De Zwijger
  • Amsterdam, Dialogues House
  • Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam
  • Amsterdam, ABC Treehouse
  • Amsterdam, Lbi Lost Boys Invitation only
  • Amsterdam, The Hub, Invitation only
  • Arnhem, Hogeschool Arnhem en Nijmegen
  • Den Haag, Koninklijke Academie van Beelden Kunsten
  • Diemen, Hogeschool INHolland
  • Groningen, Fundament All Media
  • Haarlem, INHOLLAND Haarlem
  • Leeuwarden, Hogeschool van Leeuwarden Invitation only
  • Nijmegen, Hogeschool Nijmegen
  • Rotterdam, Hogeschool Rotterdam
  • Rotterdam, The Hub Invitation only
  • Utrecht, MINDZ.com (Seats2Meet)
  • Utrecht, Energize Invitation only
  • Zutphen,  Alliander Invitation only

Over TEDx Amsterdam

De eerste TEDxAmsterdam vindt plaats op 20 november 2009 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam en belooft op meerdere fronten een bijzonder evenement te worden. Niet alleen brengt de organisatie vele topsprekers bijeen, maar ook de gastenlijst voor dit invitation-only evenement bestaat uit 500 opinieleiders. Een speciale commissie moet de ideale samenstelling bepalen van topwetenschappers, sleutelfiguren uit de het bedrijfsleven, kunstenaars en jonge talenten die op andere manieren hun hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Zie hieronder dit interview met initiatiefnemer Jim Stolze, nog opgenomen in de oude locatie voor Tedx, De Hermitage in Amsterdam.


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Eigenlijk best raar dat er geen enkele Universiteit is die een collegezaal opengooit en een beamer met laptop aanzet.

    geplaatst op
  • Kreeg net dit persbericht door:

    PERSBERICHT

    Feller Media video-partner van TEDxAmsterdam

    Tijdens de eerste TEDxAmsterdam-conferentie op 20 november 2009 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen verzorgt videoproducent Feller Media de productie van de conferentie-live stream en webreportages die de hele dag vanaf de conferentie online worden gezet.

    Live stream

    Vanuit de stijlvolle grote zaal van het Koninklijk Instituut voor de Tropen zal Feller Media samen met Hoens Broadcast Facilities met vier camera’s de conferentie gedurende de dag en avond registreren en laten streamen op het internet. Na de conferentie zullen alle TEDtalks beschikbaar zijn via het internationale YouTube-kanaal van TEDx.

    Reportages en nieuws

    Tijdens de conferentiedag zal het team van Feller Media in samenwerking met Achmea en TEDxAmsterdam, voortdurend nieuws, updates en achtergronden van TEDxAmsterdam verzorgen. Aldith Hunkar, voormalig NOS Journaal-presentatrice, zal de interviews verzorgen. De updates zijn te zien op de TEDxAmsterdam-website, bij NU.nl en op diverse YouTube-kanalen.

    TEDxAmsterdam

    TEDxAmsterdam is een onafhankelijke georganiseerde TED-conferentie naar model van de succesvolle conferentie in de Verenigde Staten. Op TED spreken de meest fascinerende denkers en doeners over hun ideeën en leven. Dit onder het motto: ‘Ideas Worth Spreading’. Tijdens TEDxAmsterdam spreken onder meer Kevin Kelly (oprichter Wired en beroemd technologie visionair), Frans Timmermans (staatssecretaris Europese zaken), Mabel van Oranje (CEO The Elders), Jacob Gelt Dekker (succesvol ondernemer en filantroop) en een bijzondere surprise guest. Allen spreken binnen het TED-format: een voordracht van 18 minuten.

    Achmea

    Achmea is sponsor van TEDxAmsterdam. Vanuit die rol maakt Achmea de videoberichtgeving vanaf de conferentie mogelijk. Achmea vraagt met de campagne waarzijnwemeebezig.nl aandacht voor maatschappelijk relevante onderwerpen. Woordvoerder Bert Rensen: “Sprekers op TEDx zijn bij uitstek vrije denkers die deze thema’s vanuit bijzondere invalshoeken belichten. Dat vinden we spannend, dat past ook bij ons. Ook Achmea is steeds bezig om te kijken waar en hoe we de samenleving prettiger kunnen maken. Dat is dezelfde drive zoals je die ziet bij de TEDx-sprekers.”

    Feller Media, producent van webvideo is partner van Achmea voor de creatie en productie van online-video, zoals de webdocumentaires van de Achmea-campagne ‘Waar Zijn We Mee Bezig’.

    Algemeen directeur Marck Feller over deze samenwerking: “Achmea heeft ten volle begrepen dat online video-content een van de krachtigste middelen is om een inhoudelijk boodschap bij de doelgroep te krijgen. Feller Media is er trots op om deze relevante en bijzondere producties voor Achmea te mogen maken. In onze samenwerking hebben we een optimale synergie gevonden tussen communicatiedoelstellingen, creativiteit, technologie en distributie.”

    TEDxAmsterdam is op 20 november 2009 en daarna te zien op de volgende kanalen:

    Live stream en reportages:

    http://www.tedxamsterdam.nl

    http://www.nu.nl

    Reportages:

    http://www.youtube.nl/tedxamsterdam

    http://www.youtube.com/waarzijnwijmeebezig

    http://www.waarzijnwemeebezig.nl

    http://www.youtube.com/tedxtalks

    geplaatst op
  • @Tim van Letht Dat viel mij ook al op.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.