Nielsen: Aantrekken advertentiebestedingen Azie indicatie economisch herstel

Nielsen: Aantrekken advertentiebestedingen Azie indicatie economisch herstel
{title}

Economen verwachtten en signaleerden het eerste herstel van de wereldwijde economie in Azie. Nielsen heeft dit economisch herstel afgemeten aan de mainstream advertentiebestedingen in bovenstaande tabel. China staat aan kop met een groei van 17 procent (Q2 2008 vs Q2 2009). In Indonesie en de Filipijnen zit de groei er ook stevig in. Niet in alle landen, maar het begin van het herstel is daar. Richard Basil-Jones, Managing Director bij Nielsen, Asia Pacific:

“Although declines in advertising activity were still evident across free to air TV, newspapers and magazines in a number of markets, there were clear signs of a reversal of contracting activity. In the more dynamic markets of China and India, both of which saw sharp cutbacks in advertising activity in the first quarter, advertising bounced back strongly with double digit growth over the same quarter in 2008. Positive economic signs across the region suggest that the recovery to pre-financial crisis advertising activity may occur earlier than industry observers had forecast at the beginning of the year.”


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.