Volkswagen iPhone game ter promotie van GTI lancering

22 oktober 2009, 06:34

{title}Volkswagen heeft een gratis iPhone game – Real Racing GTI – gelanceerd ter promotie van de Golf GTI lancering. Het is niet de eerste keer dat zoiets wordt gedaan. Eerder kwam Toyota al met de een Yaris game die via Xbox Live werd gelanceerd. Volkswagen kiest er nu bewust voor om geen traditionele marketing in te zetten voor de 2010 GTI launch en legt de focus op de Real Racing GTI die via de App Store gratis wordt aangeboden.

Real Racing GTI is op dit moment al te downloaden en is een afgeslankte versie van de iPhone game Real Racing ($6.99). In samenwerking met ontwikkelaar Firemint is deze game aangepast, zodat Real Racing GTI alleen de nieuwe GTI auto heeft.

Volkswagen VP of Marketing Tim Ellis vertelt over deze nieuwe strategie het volgende:

“Launching the all-new 2010 GTI via the Real Racing GTI App allows us to connect with this savvy GTI consumer within his or her everyday life in a way that no 30-second spot ever could.”

Volgens Ellis is Apple de ideale partner voor deze campagne. Alternatieve als PlayStation en Xbox waren ook in overweging genomen, maar uiteindelijk is gekozen voor een exlusieve deal met Apple. In ruil hiervoor zorgt Apple voor prominente exposure binnen de App Store. Volkswagen zelf hoopt dat de game via word-of-mouth dusdanig populair wordt dat er 2 miljoen downloads worden gegenereerd. Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!