Hoe meet jij het succes van marketingcampagnes?

Hoe meet jij het succes van marketingcampagnes?

Hoe meet jij het succes van marketingcampagnes?

eMarketer heeft vanmorgen een aardig artikel over de wijze waarop marketeers het succes meten van de door hen uitgevoerde marketingcampagnes. Uit onderzoek van King Fish Media, dat in samenwerking met HubSpot, Junta42 en het Upshot Institute het rapport “2009 Survey on Marketing, Media and Measurement” publiceerde, blijkt dat nagenoeg driekwart van de ondervraagde bedrijven richtlijnen hebben hoe het resultaat van marketingcampagnes te meten en in de helft van de bedrijven deze metingen ook noodzakelijk zijn om marketingbudget toegekend te krijgen. De belangrijkste succesparameter voor marketingcampagnes blijkt het aantal nieuwe klanten dat is gerealiseerd door de campagne, gevolgd door lead generatie en verkooptoename. Deze parameters wordt door nagenoeg driekwart van de ondervraagde bedrijven gemeten en gerapporteerd.

Hoe meet jij het succes van marketingcampagnes?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • interessante vraag waar nog wel een hoop over te discussieren valt. Merk in de praktijk dat veel marketeers worstelen met het op een goede manier in kaart brengen van de ROI van hun communicatiebudget.
    In mijn optiek moet het een combinatie zijn van verschillende variabelen zoals hierboven aangegeven. Dus zowel op merkniveau als op harde sales beoordelen, het effect van je merk beinvloed immers ook de sales.
    Wat verder opvalt is dat de traditionele communicatie vaak wordt afgerekend op merkeffecten en dat het online gedeelte op basis van sales wordt afgerekend. Het traditionele budget blijft dan over het algemeen buiten schot als er gekeken wordt naar kosten per sale wat in mijn ogen ook niet terecht is. Om de juiste attributies te kunnen doen zal je al je communicatie moeten toewijzen aan zowel merkeffecten als sales..

    geplaatst op
  • Ik merk in Nederland dat er nog veel te weinig naar sales resultaten worden gekeken door marketeers en wat is zonde vind is dat je naar mijn mening ook juist moet kijken naar de statistieken, De landingspagina waar de klant op uit komt en wat de klant hierna doet.

    Op deze manier kan je ook direct een beeld vormen of de communicatie boodschap wel is overgekomen, dus de klant overwegingen. Op basis van de statistieken merk ik dat het erg goed werkt om de communicatie boodschap en het succes van de campagne nog nader te bepalen is en hier goed uit afgeleid kan worden wat de do's en don'ts zijn voor de volgende campagne.

    geplaatst op
  • Ik ben student en zoek voor het theoretisch kader van mijn afstudeeronderzoek naar theorie die de volgende vagen kan helpen beantwoorden:

    -Wat is het doel van een campagneslogan .
    -Hoe meet/bepaal ik het succes van een campagne slogan.

    kan iemand mij hier mee (op weg) helpen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.