• Mobile
    wordt gesponsord door

Mobiele data toepassingen gebruik wereldwijd (Nielsen)

Mobiele data toepassingen gebruik wereldwijd (Nielsen)
{title}

“Growing from a niche opportunity for games and ringtones, the mobile media landscape has flourished into a full-blown marketplace for advertising, rich media content, ecommerce and unparalleled utility—bringing about one of the biggest changes in the media and advertising business in a generation.” Wow. Dat hebben ze mooi opgeschreven daar bij Nielsen. In het artikel veel meer informatie over het mobiele landschap en waar het heen gaat:

  • Het gebruik van mobiel internet is in veel landen nog tussen de tien procent en 20 procent. China staat met 27 procent aan kop
  • In 2008 - 2009 is het aantal smartphone gebruikers in de VS gestegen met 73 procent.
  • In de VS is het snelst groeiende mobile segment Video/Mobile TV
  • Het smartphone gebruik laat zien: hoe beter de browser, hoe meer mobile internet gebruikers
  • Een derde van alle mobiele data gebruikers is in aanraking gekomen met een bepaalde vorm van mobile advertising

Tip van Nielsen over mobile marketing kansen:

“Companies looking to drive sales should leverage mobile marketing activities like providing product information, coupons, discounts, event notification and mobile search. Another high-return approach would be to employ mobile’s innate capability to enhance the consumer interaction with a brand, providing information, inspiration or helpful functionality.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.