Mobiele data toepassingen gebruik wereldwijd (Nielsen)

8 oktober 2009, 04:23

{title}

“Growing from a niche opportunity for games and ringtones, the mobile media landscape has flourished into a full-blown marketplace for advertising, rich media content, ecommerce and unparalleled utility—bringing about one of the biggest changes in the media and advertising business in a generation.” Wow. Dat hebben ze mooi opgeschreven daar bij Nielsen. In het artikel veel meer informatie over het mobiele landschap en waar het heen gaat:

  • Het gebruik van mobiel internet is in veel landen nog tussen de tien procent en 20 procent. China staat met 27 procent aan kop
  • In 2008 – 2009 is het aantal smartphone gebruikers in de VS gestegen met 73 procent.
  • In de VS is het snelst groeiende mobile segment Video/Mobile TV
  • Het smartphone gebruik laat zien: hoe beter de browser, hoe meer mobile internet gebruikers
  • Een derde van alle mobiele data gebruikers is in aanraking gekomen met een bepaalde vorm van mobile advertising

Tip van Nielsen over mobile marketing kansen:

“Companies looking to drive sales should leverage mobile marketing activities like providing product information, coupons, discounts, event notification and mobile search. Another high-return approach would be to employ mobile’s innate capability to enhance the consumer interaction with a brand, providing information, inspiration or helpful functionality.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!