Mobiele data toepassingen gebruik wereldwijd (Nielsen)
“Growing from a niche opportunity for games and ringtones, the mobile media landscape has flourished into a full-blown marketplace for advertising, rich media content, ecommerce and unparalleled utility—bringing about one of the biggest changes in the media and advertising business in a generation.” Wow. Dat hebben ze mooi opgeschreven daar bij Nielsen. In het artikel veel meer informatie over het mobiele landschap en waar het heen gaat:
- Het gebruik van mobiel internet is in veel landen nog tussen de tien procent en 20 procent. China staat met 27 procent aan kop
- In 2008 – 2009 is het aantal smartphone gebruikers in de VS gestegen met 73 procent.
- In de VS is het snelst groeiende mobile segment Video/Mobile TV
- Het smartphone gebruik laat zien: hoe beter de browser, hoe meer mobile internet gebruikers
- Een derde van alle mobiele data gebruikers is in aanraking gekomen met een bepaalde vorm van mobile advertising
Tip van Nielsen over mobile marketing kansen:
“Companies looking to drive sales should leverage mobile marketing activities like providing product information, coupons, discounts, event notification and mobile search. Another high-return approach would be to employ mobile’s innate capability to enhance the consumer interaction with a brand, providing information, inspiration or helpful functionality.”