Wat is de beste social media campagne case in Nederland?
Social media is op dit moment misschien wel het meest besproken onderwerp bij bedrijven. Op vele congressen worden workshops en presentaties gegeven over hoe je het beste en op welke manier sociale media door organisaties ingezet kan worden. Maar hoe staat het met het gebruik van sociale media onder de top 100 adverteerders in Nederland ten opzichte van een half jaar geleden? Het antwoord hierop zal gegeven worden in de Social Media Monitor editie 2, die wij bij SocialEmbassy halfjaarlijks uitvoeren (zie hier editie 1, pdf). Editie 2 wordt 19 oktober gepresenteerd; we zijn op zoek naar cases!
In de Social Media Monitor doen we onderzoek naar de aanwezigheid, gebruik en de interactie op social media van de grootste adverteerders van Nederland. Hierbij wordt gekeken of de merken enerzijds ‘officieel’ aanwezig zijn op social media en op welke manier ze zich hier profileren. Het onderzoek voor de Social Media Monitor editie 2 is op dit moment in volle gang en zal 19 oktober gepresenteerd worden. Daarover later meer.
In het onderzoek wordt gekeken naar de constante aanwezigheid van de adverteerders op de verschillende social media sites en worden campagnes niet meegenomen. Om ook campagnes niet onderbelicht te laten, willen we drie cases opnemen in het rapport om deze in detail te bespreken.
De keuze voor deze drie social media campagne willen we graag laten maken door de lezers van Marketingfacts. We vragen je medewerking, via je een kort formulier, om jouw favoriete case in te sturen. Op basis van het hoogste aantal of meest spraakmakende inzending zullen de drie cases bepaald worden en besproken worden in het rapport.
Dat kan niet moeilijk zijn: Smallingerland!
@KarelKob – waarom dan?
Ik ken de case niet.
Sterker nog… ik ken de campagne niet eens (meer).
N=1 hoor…. maar hoe geslaagd is het dan?
@koningwoning Klopt, eind volgend jaar worden de eerste resultaten uit Smallingerland verwacht.
Smallingerland is volgens mij een goede case inderdaad en aangezien hij lokaal gericht is, is het niet onlogisch dat er niet vele van gehoord hebben. Een goede niche case zou zich niet per sé hoeven te richten op iedereen. Bij de CSN awards vorig jaar waren er ook een aantal hele mooie cases in marketing die ik niet kende, maar was geen doelgroep, dus dat zegt niets.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!