Kevin Eyres (Linkedin) op Emerce eDay: ‘Nederlanders wereldwijd meest actieve Linked-In gebruikers
Kevin Eyres (EU-baas LinkedIn) verving Douglas Rushkoff op Emerce eDay vandaag. Eyres had nog wel een presentatie over LinedIn op de plank liggen en nam de zaal mee in de ontwikkeling en de visie van het grootste zakelijke social netwerk. Over jezelf als bedrijf zien, over jobhoppen en entrepreneurs. Over
De visie van LinkedIn, uit Eyres’ presentatie:
“Connect the world’professionals to make them more productive and successful.”
Idee is: ieder individu is nu een ‘entrepreneur’. Je moet een ondernemersgeest hebben om je carrière te kunnen managen. Helemaal, nu jobhoppen steeds normaler aan het worden is. Een job for life, dat adagium is aan het verdwijnen. De manier om op die trends in te springen is pro-actief.
Als je jezelf als een bedrijf ziet, waar moet je dan naar kijken? Volgens Eyres zijn dat de volgende factoren:
- Brand
- Revenue
- USP
- Business listing
- R&D, sales & marketing departments
‘You can manage your career by using some fundamental business concepts,’ zegt Eyres.
Ieder bedrijf wil bovenaan staan in Google. Als je op LinkedIn je profiel invult, en hem op public zet, dan zul je ook als eerste gevonden worden op je naam, stelt Eyres. Zie jezelf dus als een bedrijf, is andermaal de boodschap.
Reputatie
Advies van Eyres: wees voorzichtig met wat je over jezelf zegt. Hij noemt het voorbeeld van een journalist die aan Obama vroeg wat zijn advies was voor ‘de jeugd’. Een nogal brede vraag. Antwoord van Obama, aldus Eyres: ‘Wees voorzichtig met wat je op Facebook zet.’
Information & Insight
Social networks veranderen de manier waarop we met elkaar communiceren. Wie er in je netwerk zit, is belangrijk. Dus als je je online reputatie aan het managen bent, is het ook belangrijk met wie je verboden bent. Ook daar moet je op letten, alweer een tip van Eyres.
Expertise en collaboratie
LinkedIn wordt steeds vaker gebruikt als kennisbron, signaleert Eyres. Hij noemt het voorbeeld van een private equity bedrijf dat een ander bedrijf over wilde nemen. Via LinkedIn vonden ze meer informatie en maakten ze een betere business decision.
Binnen of buiten je bedrijf?
Bedrijven die meer transparant worden, zullen meer informatie naar buiten brengen. Het mooie hiervan is, zegt Eyres, dat je meer informatie krijgt over het bedrijf. Maar je krijgt ook meer informatie over werknemers. Ja, zegt Eyres, je employees worden beter gevonden door recruiters. Maar dat is onderdeel van de arbeidsmarkt van vandaag.
Enterprise 2.0
Key needs van Enterprise 2.0:
- Find expertise, information, talent
- Share information, collaborate
- Stay current, competitieve on business practice
Tips & quotes
“Leverage your most important asset: Your People.”
“Your people make your brand relevant to your customers.”
”Collaboration on LinkedIn happens with no exchange of money.”
”Managing your own professional brand is a top priority.”
Nieuws
Aan het einde van zijn presentatie heeft Kevin Eyres nog nieuws: de Nederlandse LinkedIn-gebruikers is de meest actieve Linked-In-gebruiker ter wereld. Ze zijn het meest geëngageerd, en daarom opent LinkedIn binnenkort een kantoor in Nederland.
De schitterende foto van Eyres hierboven is gemaakt door Henk-Jan Winkeldermaakt van http://www.punkmedia.nl
Wordt Marc Duindam (ex-Google) niet de nieuwe man van LinkedIn in Nederland?
Fantastische foto trouwens van Eyres!
@Marco
Klopt, maar het schijnt een tijdelijk project te zijn voor Duijndam.
Mooie foto, dat wel. Maar inhoudelijk lijken me hier een paar behoorlijk oude, al dan niet ingetrapte, open deuren te passeren…
@Rene: Ik heb wel eens een verslag van een keynote geschreven waarin ik méér nieuws heb gehoord. Na een half uur als een dolle tikken had ik dit keer twee keuzes: laten gaan omdat het inhoudelijk niet bijster boeiend was (voor mij op dat moment) of het verhaal wél delen omdat je zou kunnen verwachten dat er mensen zijn die dit verhaal niet kennen of er minder van op de hoogte zijn. Ik heb voor het laatste gekozen, ditmaal.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!