Interview Kees Klomp: Barsten van de authenticiteit
“Marketing gaat niet over wat ik mensen kan verkopen, maar wat ik voor mensen kan betekenen”. Kees Klomp, founder van Karmanomics is marketing en branding expert. Klomp verdiende zijn sporen bij FHV. In dit eerste interview in hopelijk een lange reeks, komen uiteenlopende onderwerpen naar voren. Zoals boeddhisme en business. Klomp: “Ik blijf wel fucking aards”. Zijn idealen: “De Ben & Jerry’s van deze wereld moeten de voorbeelden worden voor andere entrepreneurs”. Personal branding tips “Je moet barsten van de authenticiteit”. Maar ook over hoe je als bedrijf met klanten moet omgaan: “Je moet echt houden van je klanten”.
In deze reeks volgen nog veel meer interviews: onder anderen met Rattan Chadha, Aad Ouborg, Unico Glorie, Sharif Khalladi en Richard Branson. Ik ben benieuwd wat jullie van het interview vinden!
Erg leuk en interessant interview. Heb wel wat dingetjes meegepikt. Sympatieke en oprechte kerel die Kees Klomp. Branson boek gaat hij denk ik niet lezen 🙂
Goed interview, interessante onderwerpen! @Omar: Benieuwd naar de volgende interviews. Wanneer komt Branson? 😉
@Mark – Heb ie al gedaan 😉
@Matthijs – Branson laat nog even op zich wachten ivm andere zaken 😉 (u b the first to know)
@Omar: Ok, ben zeer benieuwd!
‘Je moet barsten van de authenticiteit’ is al niet authentiek meer..
Gooi wat (filosofische en levensbeschouwelijke) termen op een hoop en het lijkt al snel heel wat…
Tip: Wellicht interessanter als slechts één onderwerp (uitvoerig) besproken wordt, dan kun je er als kijker misschien nog wat van opsteken en dan is er tevens de mogelijkheid voor een inhoudelijke discussie.
@Justin: Je eerste opmerking is flauw en je tweede snijdt hout. Ik maak zelf ook veel video-interviews; het is niet de gemakkelijkste opdracht om jezelf te stellen als je eenmaal aan het draaien bent.
@Matthijs
Er worden zoveel ‘buzz words gedropt’ en uiteenlopende dingen beweerd, dat het helaas geen interessante kijkervaring opleverde. Ik heb hier wel 20 minuten van mijn authentieke leven aan opgeofferd. Noem dat maar eens flauw;-)
@Justin: Ok, helder. “Ik heb hier wel 20 minuten van mijn authentieke leven aan opgeofferd.” Dat horen we graag 😉
Goed dat er steeds meer geluiden zoals die van Kees te horen zijn! Ik denk dat we echt anders moeten gaan denken in plaats van proberen te bouwen op de puinhopen die er nu liggen.
@Kees, succes met je ambitie.
@Omar, leuk interview
@petrah
@petrah
Heb je nog leestips rondom dit ‘anders denken’? Mij zijn de puinhopen namelijk niet direct opgevallen, vandaar.
@petrah
Dat schaar ik onder de economische conjunctuur. Opgang, neergang, recessie, crisis, opgang, etc. En die huizenprijzen zijn nog steeds disproportioneel hoog, daar mag nog wel een flink stuk van af vooral in de Randstad.
Je kunt ook zeggen dat (West-)Europa nog nooit zolang vrede heeft gekend, levensverwachting er hoger is dan ooit en dat we in materieel opzicht rijker zijn dan ooit. Vanuit die optiek vind ik de puinhopen dus wel meevallen. Maar ik ga eerst je link lezen (vanuit Nederland).
Ik vond het leuk om wat van Kees Klomp te horen maar juist dat horen was lastig. Huur volgende keer een geluidsman in of lees even wat bij op het internet. Een dasspeldmicrofoon doet al wonderen. Verder had je Kees veel beter in beeld kunnen krijgen als je wat beter op je licht had gelet. Een enkel videolampje of reflectiescherm had al geholpen of je had gebruik kunnen maken van natuurlijk licht.
Ik snap dat het low-budget moet maar ik vind wel dat je je medium moet beheersen.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!