Omzet affiliate marketing Daisycon groeit met 39,6%

18 augustus 2009, 05:04

Affiliate marketingaanbieder Daisycon liet gisteren in een persbericht weten een omzetgroei te realiseren van 39,6 procent in het eerste halfjaar van 2009. Daisycon spreekt van ‘goede resultaten’, hoewel die omzet in voorgaande jaren ‘vaak’ met meer dan 100 procent groeide. Voor het komende halfjaar verwacht Daisycon een versnelde groei in affiliate marketing.

“Ondanks de kredietcrisis hebben we goed halfjaar gedraaid, we boeken nog steeds elke maand nieuwe omzet records,” zegt managing director Marko Dobroschelski in het persbericht. Geen kredietcrisis dus bij Daisycon? Nou ja, 60 procent minder groei… En: de omzetten in andere performance based producten waarin Daisycon actief is bleef vrijwel gelijk en de inzet van Cost-per-Click campagnes die vooral gericht zijn op het creëren van bereik stond onder druk en daalde. Adverteerders kiezen er vaker voor, zo meldt Daisycon, om hun marketinggelden in te zetten in direct resultaat en kiezen dan voor een affiliatecampagne of een leadcampagne.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Paul Hottinga

    @Paul zulke afwijkingen zie je wel vaker.

    Ze noemen vaak ook expliciet alleen het affiliate gedeelte, wellicht nog business die groot deel omzet vertegenwoordigd?


    18 augustus 2009 om 09:03
    maro D

    @ Paul Hottinga,

    Zoals ook op de site van je naam genoot aangegeven, hebben de cijfers waarmee Paul S. rekent voor een deel wel en en deel niet met (alleen) de online marketing omzet te maken.

    Bovenstaande cijfers hebben enkel betrekking op de affiliate marketing omzet.

    Daisycon heeft daarnaast nog inkomsten uit een CPC netwerk, leadwerving en enquêtes en een beperkt deel software exploitatie van onze systemen.


    18 augustus 2009 om 15:12
    Paul Hottinga

    @marco D duidelijke inzicht!

    Precies zoals ik al verwachte dus, logisch verhaal dan gezien de andere bedrijfs onderdelen.


    18 augustus 2009 om 17:06
    jkivit

    @amsterdam cowgirl: anoniem reageren in deze stijl is TE makkelijk. Open up or shut up.


    19 augustus 2009 om 17:25
    Hilbert

    Jammer van je reactie John, maar ik reageer niet anoniem mijn email adres is bekent op dit blog en ik spreek zeker uit ervaring, en met die ervaring zou ik willen dat alle netwerkenin Nederland allemaal een voorbeeld aan TradeTracker zouden nemen.

    Binnen 4 jaar hebben ze zich vanuit het niks opgewerkt tot de grootste affiliatemarketing partij van Nederland. Ik als affiliate ben pas echt geld gaan verdienen sinds tradetracker op de markt is gekomen. Tradetracker heeft net zoveel adverteerders in de portfolio als alle andere concurrentie bij elkaar, voor mij als affilaite biedt dat dus een enorme keuze aan adverteerders. Sinds TT vier jaar geleden met Directlinking begonnen is zijn zelfs mijn inkomsten die ik met precies dezelfde adverteerders had bij een Daisycin of Tradedoubler direct toegenomen. Waar een link naar Daiscion eerst niks opleverde werden er opeens wel sales gemeten via Tradetraker. Ra ra hoe kan dat nu opeens. Dan hoor ik Daisycon overal roepen dat de tracking van TT niet werkt…….bijna lachwekkend maar in iedergeval erg dom aangezien ze daarmee dus zelf impliceren dat de tracking via Daisicon beter zou werken maar dat de sales dus gewoon niet worden doorgegeven aan de affiliates. Bedriegt Daisycon haar affiliates en klanten?

    Anyway, wat ik wil zeggen, ik zou eerst maar eens afwachten wat Tradetracker allemaal nog meer in petto heeft voor ons, ik ben er in iedergeval zeer wel bij gevaren, en mijn voorkeur gaat altijd uit naar Tradetracker. Alleen als ik een bepaalde adverteerder niet via Tradetracker kan plaatsen neem ik hem nog wel eens via een ander netwerk, maar in iedergeval nooooooooit meer via Daisycon of M4n of dat stelletje amateurs van Cleafs. Daar ben ik echt helemaal klaar mee.

    Overigens zijn er geruchten in de markt dat Tradetracker binnenkort een hele grote buitenlandse partij overneemt. Afgelopen weken heb ik dit nu al een aantal keren gehoord van diverse partijen rondom TT maar van TT zelf komt (begrijpelijk) geen reactie.


    26 augustus 2009 om 12:46
    Davy

    19 juli 2010 om 08:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief