Nominatietraject Marketing Excellence Awards van start

Nominatietraject Marketing Excellence Awards van start

Wie volgt Suitsupply op als winnaar van de Marketing Excellence Award 08? En welke marketingcases of concepten blinken dit jaar uit op het gebied van Innovatie, bij de omgang met de Connected Customer, en in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen? NIMA nodigt jou en alle andere klantgerichte professionals uit om je voorkeur aan te dragen via www.nima.nl/awards. Enkele nominaties die al binnen zijn: Earthwater, Rituals, HEMA, Alice, Bol.com, Albert Heijn, TomTom, Apple, Sony Ericsson en Nespresso. Nomineren kan tot 28 augustus.

De Marketing Excellence Awards zijn bestemd voor organisaties die uitblinken in marketing. De prijs kent vier categorieën. De award voor Marketing Excellence is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De overige drie awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda 08/09.

Het juryproces
Tussen 15 juni en 28 augustus 2009 kunnen marketeers en andere klantgerichte professionals hun nominaties voor de Marketing Excellence Awards inzenden. De deskundige jury buigt zich vervolgens over de inzendingen en bepaalt per categorie vijf kanshebbers. Onder leiding van prof.dr. Eric Waarts RM (Erasmus Universiteit) verzorgen Marketing Associatie EUR studenten de casebuilding van deze genomineerden. Op basis van de casebeschrijvingen benoemt de jury op 27 oktober drie finalisten per categorie. In de periode van 28 oktober tot en met het Marketing Excellence Event op 26 november krijgen de deelnemers de gelegenheid te stemmen op zijn favoriet. Uiteindelijk bepalen jury en publiek samen voor respectievelijk 75 en 25 procent wie de winnaars van de Marketing Excellence Awards 09 worden.

De vakjury
Naast juryvoorzitter Herwin van den Berg (Heineken) en vicevoorzitter René Repko (HEMA) bestaat de jury uit Eric-Jan Doorenbosch (Hi), Karin Hille (Centraal Beheer/FBTO), Emilie Huber (Branddoctors), Mariken Kimmels (HEINZ Benelux), Dorkas Koenen (Robeco), Monique Koolhaas (FrieslandCampina), Stephan van Kruisselberge (TomTom), Andy Mosmans ARA Groep, Coen Olde Olthof (Getronics), Luuk Ros (MarketingTribune), Hans van Trijp (WUR), Peeter Verlegh (RSM), Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing) en Roel Welsing (Triodos Bank). 

De criteria en randvoorwaarden
De Award voor Marketing Excellence is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar. De overige drie Awards zijn zogenaamde impulsprijzen voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda 08/09. Er wordt gekeken naar de performance van het afgelopen jaar. Om in aanmerking te komen voor een Marketing Excellence Award moet de organisatie uitblinken in: Mate van markt- en klantgerichtheid, Succes en continuïteit en Vernieuwend en onderscheidend vermogen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.