Hi-media koopt ad unit van AdLink

7 juli 2009, 03:43

{title}Hi-media heeft gisteren de overname aangekondigd van AdLINK Media, de reclameregieactiviteit van de AdLINKgroep. Daarmee wordt Hi-Media naar eigen zeggen marktleider in Europa voor online reclameregie en microbetalingen op het internet. Het gaat om een overnamebedrag van 29,4 miljoen euro in Hi-media-aandelen en contanten, zo meldt het persbericht gisteren (pdf, francais). Cyril Zimmermann, oprichter en CEO van Hi-Mediat: “We zijn al een aantal jaar bezig met de ontwikkeling van een uniek model, waarbij we krachtige synergieën tot stand willen brengen tussen het reclamenetwerk en Allopass, ons platform voor microbetaling. Dankzij de overname zal een versnelde ontplooiing van Allopass in Europa kunnen plaatsvinden. De hieruit voorvloeiende verstevigde positie, die nieuwe synergieën in het leven roept, zal alle websites uit het reclamenetwerk ten goede komen, zowel de sites die we zelf uitgeven als die van onze klanten.’

Adlink, zo schrijft Paidcontent, houdt aan deze deal ongeveer een aandeel over van 11 procent in Hi-Media. Daarmee wordt Adlink een belangrijke aandeelhouder, samen met eerdere investeerders IDI en BV Capital. Stéphane Cordier, CEO van AdLINK Internet Media AG: “Door de vereniging van onze activiteit als reclameregie met die van Hi-media én door onze nieuwe positie als grootaandeelhouder van de nieuwe gecombineerde entiteit, dragen we bij aan de consolidatie van de markt.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!