Polygoon Journaal gaat het internet tijdperk overleven

17 juni 2009, 04:06

{title}De historische beelden van het Polygoon journaal in combinatie met de stem van Philip Bloemendal blijven immens populair op het internet. Inmiddels is ook video site Zie.nl gestart met het aanbieden van de beelden van het Polygoon Journaal die worden aangeleverd door Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.

Beelden van het Polygoon Journaal op het internet is niet uniek; ze waren bijvoorbeeld al langer te zien op VPRO /Geschiedenis, op Nostalgienet en bij Beeld en Geluid zelf. Nu is ook Sanoma Uitgevers gestart met het online aanbieden van de beelden. Op video website Zie.nl is Zie.nl Polygoon Kanaal waar op dit moment 1.150 fragmenten zijn te zien.

Het Polygoon Journaal verscheen van 1921 tot 1987 in bioscopen en later ook op TV. Het archief van journaals is altijd een belangrijke bron geweest voor documentaire makers op zoek naar historische beelden. Zo bevat het journaal beelden van het bezoek van John Lennon en Yoko Ono aan Amsterdam en de bevrijding van Nederland, de belangrijke sportmomenten en filmbeelden van het Nederlandse Koningshuis.

Veel van deze fragmenten zijn nu te zien op Zie.nl. Michiel Buitelaar COO Digitale Media bij Sanoma Uitgevers ziet dat online video een steeds belangrijkere rol gaat innemen bij Sanoma. De toevoeging van het Polygoon Journaal ziet hij vooral als een verdieping en verbreding te zien op de andere sites in de portefeuille.

Remco Bron
Founder bij inBeacon

Remco is internet ondernemer, spreker en co-founder van inBeacon. Hij werkt voor klanten als KPN, ANWB, NOS, Vodafone, Sony, Leaseplan, Reed Business, Ministerie van Defensie, Oplaadpalen.nl en Rabobank. Zijn persoonlijke website is remcobron.com en hij blogt over iBeacon marketing op iBeacon-retail.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!