Afgelopen week struikelde ik tegen AudioBoo aan. Een applicatie voor op mijn iPhone waarmee ik korte geluidsfragmenten (max 5 minuten) kan opnemen en publiceren op het web. Natuurlijk kan ik deze fragmenten direct koppelen aan mijn Twitter account. Tot nu toe hebben mijn twee boo’s nog geen nieuwe followers opgeleverd. Ook niet verwacht, want wie zit er nu te wachten op mijn prietpraat? Waarvoor kun je AudioBoo dan wel gebruiken? Wordt het uberhaupt veel gebruikt? In de Nederlandse hoek van het web kom ik het namelijk nog niet echt veel tegen.
Sinds de lancering van AudioBoo in maart 2009 is het echter hard gegaan met dit nieuwe platform. In de eerste drie maanden van haar bestaan heeft de site meer dan 1 miljoen pageviews uitgeserveerd.
Het product is van Engelse makelij en het lijkt erop alsof er voornamelijk Britten op zitten, maar her en der zie je ook buitenlandse boo’s naar binnen sijpelen.
Zelf ben ik nog steeds zoekende naar de business value van AudioBoo. In een artikel van The Guardian zegt Richard Ranft het volgende: “It has fantastic potential – it allows people to easily capture an event as it happens. All you need is your phone, you don’t have to use recording equipment.” En hier kan ik mij iets bij voorstellen. Tijdens een gebeurtenis - bijvoorbeeld een concert – kun je een miniopname maken, opdat anderen – je followers – een impressie krijgen van mijn beleving. Aanstaande dinsdag vindt het VINT Symposium Fast Forward plaats met Arnold Heertje, Umair Haque en Don Tapscott als sprekers plaats. Ik zal eens kijken of zij een bootje willen laten…
Maar rest de vraag: