Update: nu twintig uur beeld per minuut op YouTube

23 mei 2009, 06:27

{title}Op 4 februari 2009 stond op Marketingfacts het artikel “Dertien uur beeld per minuut op YouTube”. Nog geen vijf maanden later mogen we dit aantal opschroeven naar twintig uur beeld per minuut, maakte Google gisteren op haar blog bekend. Succesvol zou je wel kunnen zeggen!

Niet volgens Time Magazine die YouTube op nummer vijf heeft geplaatst in de “Top Ten Biggest Tech Failures Of The Past Decade”. Dit heeft alles te maken de slordige half miljard dollar verlies die de video-aanbieder dit jaar verwacht te maken en de verdriedubbeling van de omzet die YouTube dan nodig zal hebben om breakeven te draaien. Time Magazine verwijst naar een artikel van de New York Times, waarin wordt geschreven:

“While YouTube, along with other new media properties like MySpace, Facebook and Twitter, is seen as leading the challenge against traditional media companies, the company itself is struggling to profit from its digital popularity.”

Met een nieuwe feature op de website lijkt YouTube zich nog meer te richten op extra content en interactie. Een gebruiker kan na het bekijken van een video namelijk met de webcam een video-respons achterlaten.

{title}

Deze nieuwe feature gaat nog meer bandbreedte gaan kosten en de financiële situatie van YouTube dus niet verbeteren. Maar wat dan wel? Het verkeer zal waarschijnlijk blijven toenemen en dan te bedenken dat YouTube nog een limiet van 10 minuten afspeellengte heeft opgesteld.

Mijn vraag: Hoe denken jullie dat YouTube het video-platform winstgevend kan maken?

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

8 Reacties

    Sodacan

    Betaalde porno.


    23 mei 2009 om 07:23
    Roy

    Duidelijk porno ja


    23 mei 2009 om 08:32
    Wim

    Lijkt me het beste dat je een gelimiteerde aantal opslag ruimte krijgt. Dat je na een bepaald aantal mb of GB een zeer klein bedrag moet overmaken


    23 mei 2009 om 08:39
    Jelle

    @ Sodacan @ Roy

    Denken jullie niet dat porno een verkeerde uitstraling zal hebben op het (in mijn ogen) vriendelijke imago van google/youtube? Een goed imago kun je niet kopen en des te sneller ben je hem kwijt. Ik zou youtube ook niet apart pakken van, het is onderdeel van Google inc. die 500 miljoen is jammer geld maar soms moet je iets verliesgevends aanhouden gewoon voor je imago. Dezelfde reden waarom producenten sommige producten in de schappen moeten houden ondanks dat ze verlies leiden…

    Voor het jaarverslag van google inc van 2008 kreeg ik een “404 not found” fout 😐 maar volgens mij kan google inc. het best incasseren.


    23 mei 2009 om 09:20
    Jelle

    Een brand channel ziet er heel fragmentarisch en eenrichtingsverkeer uit, de filmpjes afzonderlijk vertellen geen verhaal, iets wat een website/blog of iets dergelijks veel beter kan. De mogelijkheid tot embedden van een RSS-feed op brandchannel of nog beter, onder de video en boven de reacties, niet pontificaal of overdreven, gewoon zichtbaar…

    Ik denk dat dat de synergie tussen de youtube en bedrijfssite/blog stimuleert en na een leuke youtube video klik je natuurlijk gemakkelijk even door naar iets actueels, kijken wat er voor interessants gebeurd. De ruimte kan youtube natuurlijk verhuren of ze kunnen geld vragen voor kliks 🙂 en het maakt denk ik de stap om een youtube channel aan te maken interessanter.


    23 mei 2009 om 13:38
    Jelle

    Sorry voor de dubbelposting, het staat er een beetje krom 😐 verbeterde zin dan maar:

    De mogelijkheid tot embedden van een RSS-feed op een brandchannel of nog beter, onder de video en boven de reacties, niet pontificaal of overdreven, gewoon zichtbaar… zou het interessanter maken denk ik en het genereert denk ik ook redelijk wat traffic.


    23 mei 2009 om 13:42
    Maikel

    Ik heb me de laatste tijd helaas niet al te veel meer kunnen bezighouden met online marketing en de trends, maar kan me nog wel een bericht herinneren over een samenwerkingsverand tussen Google (youtube) en enkele hollywood studios. Het moet (of is) mogelijk worden films en series te kunnen bekijken op youtube waarbij de oude films gratis zullen zijn. Ik denk dat er gekeken zal worden naar de respons hierop en dat binnen aanzienlijke tijd ook nieuwe films/series op youtube zullen verschijnen (als apart kanaal). Wellicht als hiervoor betaald wordt kan het verlies worden verkleint.

    Naar mijn idee: Google koopt paypal wanneer deze in 2010 door Ebay wordt afgestoten, en domineert dan meteen het online betaalverkeer. Daarnaast heeft het dan alle technologie in huis om gemakkelijk geld voor enkele diensten te vragen + bergen nieuwe consumer insight.

    Klinkt goed?


    23 mei 2009 om 18:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!