Update: nu twintig uur beeld per minuut op YouTube

Update: nu twintig uur beeld per minuut op YouTube

{title}Op 4 februari 2009 stond op Marketingfacts het artikel “Dertien uur beeld per minuut op YouTube”. Nog geen vijf maanden later mogen we dit aantal opschroeven naar twintig uur beeld per minuut, maakte Google gisteren op haar blog bekend. Succesvol zou je wel kunnen zeggen!

Niet volgens Time Magazine die YouTube op nummer vijf heeft geplaatst in de “Top Ten Biggest Tech Failures Of The Past Decade”. Dit heeft alles te maken de slordige half miljard dollar verlies die de video-aanbieder dit jaar verwacht te maken en de verdriedubbeling van de omzet die YouTube dan nodig zal hebben om breakeven te draaien. Time Magazine verwijst naar een artikel van de New York Times, waarin wordt geschreven:

“While YouTube, along with other new media properties like MySpace, Facebook and Twitter, is seen as leading the challenge against traditional media companies, the company itself is struggling to profit from its digital popularity.”

Met een nieuwe feature op de website lijkt YouTube zich nog meer te richten op extra content en interactie. Een gebruiker kan na het bekijken van een video namelijk met de webcam een video-respons achterlaten.

{title}

Deze nieuwe feature gaat nog meer bandbreedte gaan kosten en de financiële situatie van YouTube dus niet verbeteren. Maar wat dan wel? Het verkeer zal waarschijnlijk blijven toenemen en dan te bedenken dat YouTube nog een limiet van 10 minuten afspeellengte heeft opgesteld.

Mijn vraag: Hoe denken jullie dat YouTube het video-platform winstgevend kan maken?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Betaalde porno.

    geplaatst op
  • Duidelijk porno ja

    geplaatst op
  • Lijkt me het beste dat je een gelimiteerde aantal opslag ruimte krijgt. Dat je na een bepaald aantal mb of GB een zeer klein bedrag moet overmaken

    geplaatst op
  • Om je vraag even in perspectief te zetten: YouTube verliest volgens Credit Suisse dit jaar $894 per minuut dat is dus een verlies van $44 per video uur.

    geplaatst op
  • @ Sodacan @ Roy

    Denken jullie niet dat porno een verkeerde uitstraling zal hebben op het (in mijn ogen) vriendelijke imago van google/youtube? Een goed imago kun je niet kopen en des te sneller ben je hem kwijt. Ik zou youtube ook niet apart pakken van, het is onderdeel van Google inc. die 500 miljoen is jammer geld maar soms moet je iets verliesgevends aanhouden gewoon voor je imago. Dezelfde reden waarom producenten sommige producten in de schappen moeten houden ondanks dat ze verlies leiden...

    Voor het jaarverslag van google inc van 2008 kreeg ik een "404 not found" fout :| maar volgens mij kan google inc. het best incasseren.

    geplaatst op
  • Afgelopen december hield ik een kort interview met de Europese baas van YouTube, Benjamin Faes. Mijn eerste vraag aan hem was "How much money is Google losing on YouTube?", waarop hij als antwoord gaf "less and less". Sinds 1 februari is Mascha Driessen ook bij Google begonnen als hoofd YouTube en Display advertising. Zij rapporteert aan Faes, net als een aantal vergelijkbare collega's in andere Europese landen. Google streeft dus duidelijk naar een verbetering van het resultaat.

    Dat de advertentiegelden tot nu toe niet en masse richting YouTube zijn gegaan, is inmiddels wel duidelijk, hoewel dat vanuit de aandacht die het medium krijgt slecht te verklaren is. Op Frankwatching heb ik al een paar keer wat tips gegeven over hoe Google het product YouTube kan verbeteren zodat het aantrekkelijker voor de adverteerdersmarkt wordt (zie ook de Engelstalige update op brandedchannels.com).

    Belangrijkste wat mij betreft is dat adverteerders die een brand channel starten de mogelijkheid krijgen om vanuit hun eigen video's middels invideo advertising (overlays) conversie richting hun eigen site te realiseren. Die video's kan YouTube op dit moment niet monetizen (dat doet zij alleen met video's van partner channels). Door deze posities tegen een vast tarief (CPM of CPC) ter beschikking te stellen aan de adverteerder wordt een duidelijke meerwaarde gerealiseerd - en daarmee meer inkomen voor Google.

    geplaatst op
  • Een brand channel ziet er heel fragmentarisch en eenrichtingsverkeer uit, de filmpjes afzonderlijk vertellen geen verhaal, iets wat een website/blog of iets dergelijks veel beter kan. De mogelijkheid tot embedden van een RSS-feed op brandchannel of nog beter, onder de video en boven de reacties, niet pontificaal of overdreven, gewoon zichtbaar...

    Ik denk dat dat de synergie tussen de youtube en bedrijfssite/blog stimuleert en na een leuke youtube video klik je natuurlijk gemakkelijk even door naar iets actueels, kijken wat er voor interessants gebeurd. De ruimte kan youtube natuurlijk verhuren of ze kunnen geld vragen voor kliks :-) en het maakt denk ik de stap om een youtube channel aan te maken interessanter.

    geplaatst op
  • Sorry voor de dubbelposting, het staat er een beetje krom :| verbeterde zin dan maar:

    De mogelijkheid tot embedden van een RSS-feed op een brandchannel of nog beter, onder de video en boven de reacties, niet pontificaal of overdreven, gewoon zichtbaar... zou het interessanter maken denk ik en het genereert denk ik ook redelijk wat traffic.

    geplaatst op
  • Ik heb me de laatste tijd helaas niet al te veel meer kunnen bezighouden met online marketing en de trends, maar kan me nog wel een bericht herinneren over een samenwerkingsverand tussen Google (youtube) en enkele hollywood studios. Het moet (of is) mogelijk worden films en series te kunnen bekijken op youtube waarbij de oude films gratis zullen zijn. Ik denk dat er gekeken zal worden naar de respons hierop en dat binnen aanzienlijke tijd ook nieuwe films/series op youtube zullen verschijnen (als apart kanaal). Wellicht als hiervoor betaald wordt kan het verlies worden verkleint.

    Naar mijn idee: Google koopt paypal wanneer deze in 2010 door Ebay wordt afgestoten, en domineert dan meteen het online betaalverkeer. Daarnaast heeft het dan alle technologie in huis om gemakkelijk geld voor enkele diensten te vragen + bergen nieuwe consumer insight.

    Klinkt goed?

    geplaatst op
  • @Maikel
    Is google daar mee bezig :o is hulu.com niet de aangewezen kandidaat om de markt van films en series te exploiteren? Ze hebben vast goeie connecties aangezien ze de series toch al streamen in Amerika, ik denk niet dat hulu het beleg van zijn boterham laat eten. En na dit bericht gelezen te hebben zou ik zeggen dat Hulu.com dit niet naar youtube laat gaan.

    Wordt paypal afgestoten? Skype gaat naar de beurs in 2010 maar na wat zoek activiteiten op het web heb ik nog niet gevonden dat Paypal wordt afgestoten. Wat het dichts in de buurt kwam was een bericht op webwereld waarin gezegd wordt dat ebay, skype en paypal overname prooien zijn voor amazon.com en google.com .

    Zou inderdaad wel leuke consumer insights opleveren. Dan heeft google een krachtige database liggen :-) Vraag me af hoe het publiek zal reageren als Google zich ook in betalingsverkeer gaat mengen, big brother 2.0

    geplaatst op
  • Het is uberhaupt maar de vraag of google 500mln verliest op youtube....

    http://www.ispam.nl/archives/9062/google-betaalt-geen-360-miljoen-voor-youtube-dataverkeer/

    die gast die dit verhaal geschreven heeft heeft totaal geen verstand van netwerken. beetje te technische om hiet hier uit te leggen, maar ga er maar van uit dat google amper voor zijn data verkeer betaald.

    En dan blijft er in eens heel weinig van dat bedrag over.

    Verder zijn ze gewoon heel goed bezig is het maar goed ook dat ze zich niet bezig houden met geld verdienen :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.