• Mobile
    wordt gesponsord door

BrightKite: Awareness mobiele advertenties groeiende

BrightKite: Awareness mobiele advertenties groeiende
{title}

Ongeveer veertig procent van de mobiele telefoongebruikers in de VS en 60 procent van de iPhone bezitters herinnert zich een mobiele advertentie te hebben gezien op de mobiele telefoon. Deze ‘advertising awareness’ is in een kwartaal gestegen met 10 procent. Het blijkt uit een onderzoek van Brightkite in samenwerking met GfK Technology (via: MC).

“The most striking finding, Brightkite said, is the increased breadth of mobile ad formats that consumers, and iPhone owners in particular, are noticing. Nearly one-fourth (23%) of smartphone users recall seeing SMS advertising, while 20% see ads in mobile social networks and 15% see ads in mobile TV/video. This means that in just three months, the number of smartphone users seeing ads inside a location-based network has almost tripled to 15%.”

{title}

Uit het rapport blijkt verder, dat mobiele telefoongebruikers steeds sneller een bredere range aan mobiele services gebruiken:

  • 14 procent zegt een of meer location based services te gebruiken (iPhone piekt hier met 38 procent)
  • 10 procent gebruikt een social network op mobiel
  • De snelst groeiende app-categorie voor de iPhone is games (groei van 21 procent). Volgens Brightkite speelt 50 procent van de iPhone bezitters games op dit mobiele device.

Colin Strong, hoofd onderzoek mobiele communicatie bij GfK Technology:

“If the iPhone is an indicator of future behavior across other handsets, then we would conclude that the former ’standards’ of mobile advertising - WAP and SMS - are going to be caught up to and perhaps surpassed by ads inside of other applications and services.”


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.